LA VOZ LIBRE

Jesús Vázquez: "La buena fe es importante para que la consulta sea satisfacctoria"

El consejero de Educación de la Xunta dice que conocía los casos de encuestas con publicidad de 'La Mesa'

EP
2009-06-16 17:48:56

Lugo.- El consejero de Educación, Jesús Vázquez, apeló hoy en Lugo a la "buena fe" para que la consulta a los padres sobre sus preferencias de lengua sea "satisfactoria".

Vázquez destacó que la Xunta actúa con respecto a este asunto "con total corrección y con toda la legalidad". "Entendemos que la buena fe en estos momentos es importante para que esa consulta sea satisfactoria. Nosotros lo que estamos haciendo es consultar a los padres, creyendo que es un principio democrático y que supone la mayor expresión de libertad de nuestro país", concretó.

El titular de Educación realizó estas declaraciones en Lugo poco antes de participar en la presentación de la campaña 'Comer San= Eco- Lóxico', para difundir la alimentación sana entre los más pequeños.

Preguntado sobre la existencia de más casos, además del de un colegio en Brión donde se les entregó a los niños la encuesta con una octavilla de 'A Mesa pola Normalización Lingüística', confirmó que era conocedor de esos casos, "pero estamos intentando por todos los medios que sea una consulta donde participe la mayor parte de los padres y poder llegar a la mayoría de ellos para que puedan decidir con libertad sobre una serie de temas", matizó.

En esta línea, "el punto de partida del decreto sobre el gallego, sería esta consulta". "Éste es un gobierno que gobernará, a diferencia del anterior gobierno, para todos los gallegos", proclamó.

Comentarios

Dice ser Unax
2009-08-03 22:51:05
No se puede cambiar un idioma en 2 dias, no pueden crear normas estupidas para k el gallego suene "mas gallego", las personas mayores hablan nuestro gallego de siempre, pero vosotros, comunistas, estais creando un monstruo...un monstruo del que nos intentamos defender! No introduzcais palabras inexistentes en un idioma limpio, no lo contamineis! Dejar que este río gallego fluya a par que el español, sin desbordaciones que arrastren al otro, haya Paz, leches!!! Decis que pensais en el bien de galicia, y En lo unico que pensais es en VOSOTROS MISMOS!!!! El gallego No es portugues, pues Galicia pertenece a España, no ha portugal! Son idiomas muy diferentes, por supuesto con sus parecidos, pero tambien se parece al castellano!!! Callaos y resumir vuestras ideas estupidas en una palabra muy peligrosa: independencia. Los que juegan con fuego acaban quemandose, os que xogan con lume rematan queimandose...VIVA LA TIERRA!!!

Dice ser Unax
2009-08-03 22:32:37
No se puede cambiar un idioma en 2 dias, no pueden crear normas estupidas para k el gallego suene "mas gallego", las personas mayores hablan nuestro gallego de siempre, pero vosotros, comunistas, estais creando un monstruo...un monstruo del que nos intentamos defender! No introduzcais palabras inexistentes en un idioma limpio, no lo contamineis! Dejar que este río gallego fluya a par que el español, sin desbordaciones que arrastren al otro, haya Paz, leches!!! Decis que pensais en el bien de galicia, y En lo unico que pensais es en VOSOTROS MISMOS!!!! El gallego No es portugues, pues Galicia pertenece a España, no ha portugal! Son idiomas muy diferentes, por supuesto con sus parecidos, pero tambien se parece al castellano!!! Callaos y resumir vuestras ideas estupidas en una palabra muy peligrosa: independencia. Los que juegan con fuego acaban quemandose, os que xogan con lume rematan queimandose...VIVA LA TIERRA!!!

Dice ser Ramon
2009-07-15 02:56:59
Son a favor da nosa cultura e lingua. Por iso estou correcto que o galego debía ser o único idioma oficial na Galiza. Só que non son a favor da norma RAG porque é escribir sons galegos na norma ortográfica castelá e iso non é salvar o galego. A norma RAG é un crioulo de castelán con galego. Ese crioulo maten presente a colonización lingüística do galego alén de nos illar no mundo con todo o atraso de desenvolvemento que tras á Galiza. Son por iso a favor do galego na norma ortográfica universal porque é culturalmente a recuperación do noso idioma nativo, materno e orixinal. En segundo lugar porque o galego escrito na norma universal é das linguas máis faladas do mundo abríndonos novos mercados e proporciónanos ter todos os asuntos no noso idioma materno quere escolares, como científicos etc. O galego e portugués son o mesmo idioma, como o castelán e o español son o mesmo idioma o portugués naceu na Galiza, o español naceu en Castela. O castelán é coñecido internacionalmente como español e non é por iso polo que deixa de ser castelán. O galego é coñecido internacionalmente como portugués mais non deixa de ser tamén galego. Foi o único idioma que naceu naturalmente na Galiza a través do desenvolvemento humano dos nosos antepasados. O galego é falado por máis de 250 millóns de irmáns da fala en todos os continente e é idioma Oficial de 9 Estados independente e da Rexión Autónoma de Macau na China. De salientar que o galego orixinal é idioma oficial nas principais organizacións mundiais algunhas onde o español non é. Sinceramente non ter a ortografia da RAG porque non defende as nosas orixes e cultura e íllanos no mundo. Ou somos de feito galegos e oficializamos o galego/portugués orixinal ou queremos perder a nosa identidade e somos colonizados e optamos polo castelán. Temos é de ter un idioma que sexa útil ao desenvolvemento da Galiza e non un crioulo que contribúe para o atraso.

Dice ser Simon
2009-07-06 03:26:20
De feito dentro da opreson colonial só resta á Galiza loitar por todos os medios pola independencia só así conquistaremos a nosa dignidade como pobo. Estes españolistas son incapaces de comprender que se está o século XXI. Hoxe os réximes coloniais non son aceptábeis e van contra o dereito internacional conforme está consagrado na Carta das Nacións Unidas.

Dice ser Pedro
2009-07-06 03:25:03
Españolismo e Nazismo son a mesma cousa para calquera galego. Ambos queren impor a súa "superioridade" racial e lingüística. Vexa este vídeo e conclúa quen son os extremistas radicais. Media ducia de provocadores españois na Coruña vindos de Madrid protexidos pola policía colonial "nacional" insultando galegos e até portugueses (dicindo que galego e portugués a mesma merd.. é) perante a multitude de galegos pacíficos só con simples carteis: http://gzvideos.info/en-galicia-en-castellano-accom-ridiculista-na-corunha/

Dice ser Anónimo
2009-07-06 03:23:50
A lingua non é unha cuestión ideolóxica. A Galiza non é unha cuestión ideolóxica. A Galiza e o noso idioma está por enriba das ideoloxías é unha cuestión de identidade dun pobo. Os españolistas colonizadores na falta de respecto pola Galiza é que tentan mesturar estes valores con ideoloxías. Nós Somos Unha NAÇÃO.

Dice ser Joaquin
2009-07-06 03:18:17
"Karelia" Absurdo é o colonialismo castelán existir o século XXI na Galiza. A Galiza é unha nación e a España non é. Un día o Estado español acabará e a Galiza ocupada ou non será sempre unha Nación.

Dice ser De la universidad viene la cultura no de otro lado
2009-06-17 16:22:50
Yo estoy totalmente de acuerdo con este video de la Universidad. Gracias señor Juan Carlos Moreno. Razonar las cosas, esto es lo que hace la gente de la cultura con mayúscula. http://www.youtube.com/watch?v=d4B6Hu3z-4A

Dice ser Karelia
2009-06-17 08:46:25
Hablar de colonialismo en el siglo XXI cuando se están refiriendo al castellano / español en España es absurdo. ¿Sabrán lo que significa realmente colonialismo? Hay una cantidad ingente de documentación jurídica que deja claro los elementos que configuran este concepto y me da la impresión de que los nacionalistas lo utilizáis con mucha ligereza. Sinceramente, la lengua es un vehículo de comunicación, que debería estar desprovisto de la carga ideológica que le dan los nacionalistas, porque entran en una espiral poco racional de catalogar a todo el mundo como nacionalista de uno u otro bando. El hecho de defender la libertad de uso del español en los territorios con otra lengua cooficial, no significa que se esté intentando eliminar las otras lenguas. Se reclama libertad, a diferencia de los nacionalistas.

Dice ser http://seioque.com/
2009-06-17 08:19:29
http://seioque.com/

Dice ser Anónimo
2009-06-16 22:20:07
Defender o idioma castelán na Galiza, País Vasco, País Valenciano ou na Cataluña é un acto de covardía e colonial. Defender a cultura e os idiomas nativos debaixo da represión estatal son actos de Heroísmo.

Dice ser Alfredo
2009-06-16 21:48:45
Galego só hai un . O idioma que naceu naturalmente na GALIZA e máis ningún. O galego é portugués da mesma forma que castelán é español. O portugués foi o único idioma que naceu de forma natural na Galiza. Na Galiza non naceu outro. Quen nace na Galiza é o quê? O español naceu en Castela aí xa todos concordan en recoñecer que é castelán. Iso é politiquice barata de baixo nivel. Coa lingua e cultura non se debe facer ese tipo de burla política. Eu nin concordo coa palabra reintegracionismo. Para haber reintegracionismo era necesario que houbese antes separación natural na lingua galega. O que non aconteceu. É necesario é a revitalizaçom do noso idioma. Por iso a palabra correcta é REVITALIZACIONISMO. Na verdade a norte do río Miño o galego foi prohibido por un ocupante e conseguiu chegar aos días de hoxe enfermo mais non morto. Polo contrario a sur do río Miño hai un territorio que se chama Portugal ("Portu" significa lugar) (Gal significa galegos) que é unha parte do antigo REINO da GALIZA onde o noso idioma tivo unha evoluçom natural sendo atualizado con vocabulário técnico e científico libre da colonización linguistica castelá.Cada galego que escriba na ortografia do galego nativo e universal é un espinho na garganta dos colonizadores espanholistas.

 
 
 

Economía

Javier Fernández

Javier Fernández

Periodista
Hagan sus apuestas. ¿Cuánto tardaremos en quebrar definitivamente las cuentas públicas? ¿Dos, tres, cuatro, cinco  [...]

Política

Enrique Arias Vega

Enrique Arias Vega

Periodista y economista
 En Berlín aún quedan ancianos -pocos, por fortuna- que un 13 de agosto de 1961 vieron desde la parte oriental de la ciudad  [...]

Política

Julia Navarro

Julia Navarro

Periodista y escritora
Es curiosa la casi indiferencia que ha producido el anuncio de ETA de que va a entregar las armas



La Voz Libre on Facebook