LA VOZ LIBRE

Susana Gomart (La Coruña): "Mi hija aprende de memoria en gallego muchas palabras que no entiende"

"Si hablas con el director del colegio, tienes que pedirle por favor que utilice el castellano"

Belén Piedrafita
2009-07-20 17:25:44

La Coruña.- Susana Gomart, que tiene una hija de 9 años que cursa 4º de Primaria en el Colegio Público Eusebio da Guarda, se queja amargamente de que incluso la asignatura de Lengua castellana está definida en gallego. "Todos los libros del próximo curso serán en gallego".

- ¿Cuál es la situación de la enseñanza en el Colegio Público Eusebio da Guarda, al que acude su hija, con respecto a la elección de lengua?

- Nos acaban de dar la lista de los libros del año que viene y, a excepción del de Lengua Castellana y el de Plástica, todos los demás son en gallego. Además, incluso la asignatura de castellano está definida con su nombre en gallego, 'Lingua Castelá', lo que riza el rizo.

- ¿Desde qué año son los libros en gallego?

- Creo que por lo menos desde hace cuatro o cinco años. De hecho, menos en la clase de los niños de tres años, en las demás todo el material ha sido y es en gallego.

- ¿Afectó en algo la aplicación del Decreto de 2007?

- No, porque hace bastante más tiempo que tanto las clases como los libros se dan en gallego.

- ¿Sabe si los profesores tienen libertad para decidir el idioma en el que dan cada asignatura?

- La verdad es que no lo sé. Creo que en algunos casos es la dirección la que les obliga a impartirlas en gallego, mientras que en otros está claro que es el propio profesor el que escoge este idioma y lo emplea para cualquier asignatura.

- ¿Ha hablado alguna vez con algún profesor o con la dirección del centro?

- No. Mis horarios no son compatibles con los del colegio, por lo que nunca he podido, pero he firmado todo lo que había que firmar e incluso he ido a manifestaciones. En este sentido hago todo lo que haga falta.

- ¿Sabe cuál es la postura del colegio?

- Ha vuelto a salir elegido el mismo director que estaba el año pasado y es completamente pro-gallego.

- ¿Cree que la política lingüística del colegio tiene algo que ver con el Decreto de la Xunta de Galicia?

- Imagino que sí. Pero es que si vas a hablar con el director del centro tienes que pedirle por favor que te hable en castellano. Yo entiendo el gallego pero quiero que conmigo empleen el castellano.

- ¿Cómo ve su hija que las clases sean en gallego?

- De forma normal, porque está acostumbrada. Ella conoce y sabe gallego, pero en Conocimiento del Medio, que se imparte en este idioma, muchas veces aprende palabras de las que no tiene ni idea. Simplemente las memoriza, pero está habituada.

- ¿La niña tiene algún tipo de problema con el gallego?

- Lo lleva regular porque no se entera de muchas palabras.

- ¿Sabe lo que piensan otros padres?

- La mayoría piensa lo mismo que yo. Estamos en Galicia, así que estamos de acuerdo en que haya una asignatura de gallego, pero queremos que, por lo menos determinadas asignaturas como Matemáticas y Conocimiento del medio, se impartan en castellano.

- ¿Qué medidas están llevando a cabo para obtenerlo?

- Firmar papeles sin parar, pero sin resultados. Hemos estado rellenando documentos durante todo el curso, hemos asistido a manifestaciones, pero no se aprecia ningún cambio. Hace unos días, hemos recibido los listados de los libros para el siguiente curso escolar y son todos en gallego de nuevo.

"ESTE AÑO NO VAMOS A RECIBIR SUBVENCIONES PARA LOS LIBROS"

- Otros padres nos comentaron que normalmente los libros en gallego están subvencionados por la Xunta de Galicia, pero que si alguien desea comprarlos en castellano, no recibe ningún tipo de ayuda. ¿Es cierto?

- Es cierto, pero es que además este año no vamos a recibir subvención, ni para unos, ni para otros. El año pasado y el anterior recibíamos la mayoría de los libros de forma gratuita, pero este año nos han informado de que se han cancelado las ayudas y, por tanto, vamos a tener que pagarlos todos nosotros.

- ¿Ha mejorado en algo la situación con el nuevo Gobierno de la Xunta?

- De momento no. Al contrario, en materia lingüística ha empeorado. Y que conste que yo he votado a Núñez Feijóo, pero por lo menos antes teníamos los libros gratis y ahora no.

- ¿Cree que puede cambiar algo a corto plazo?

- Yo lo veo verdaderamente difícil. Teníamos bastantes esperanzas, pero a día de hoy lo veo bastante complicado.

- ¿Cree que los padres están, en cierta forma, descorazonados con el nuevo Gobierno del PP?

- Sí, muchos de los que hemos votado al Partido Popular creíamos que en este curso íbamos a tener más libros en castellano y la situación, en vez de mejorar, casi ha empeorado. Yo estoy decepcionada. Por eso, y porque los libros básicos, por lo menos para quinto de Primaria, hayan dejado de ser gratuitos.

- ¿Cómo cree que debería ser la educación en Galicia?

- Pienso que la libertad es básica. Lo mínimo es que cada uno pueda decidir en qué idioma quiere estudiar.

Comentarios

Dice ser GZ
2011-03-02 01:32:46
Otra vez la técnica "Angelical" prohibida en ventas en todos los países civilizados del mundo es aquí aplicada para promover el mayor crimen contra la humanidad -la colonización-. Los temas sobre la Galiza son siempre colocados como si los castellanos fueran las víctimas. Las madres de la etnia castellana que quieren que las escuelas de la Galiza hablen castellano etc.. Nunca el tema es aunque las madres gallegas han hace siglos que hablar castellano . Que los gallegos viven en su tierra sin poder hablar y escribir gallego normalizado. Que el bilinguismo es una solución muy buena para Madrid. En la Galicia no porque ya tuvimos muy tiempo la colonización castellana. Finalmente defienden siempre la posición colonial que el Estado español ha en la relación con la Galiza. El siglo XXI el colonialismo es inaceptable. La tendencia del mundo es mayor unión entre los pueblos y el reconocimiento mutuo de la soberanía de cada pueblo. Contribuiam mucho para la paz dentro de los muros del actual Estado español si no fomentaran ideas coloniais y reconocieran que los gallegos son un pueblo con los mismos derechos que los castellanos. Si no se obliga los castellanos a hablar los idiomas de las naciones que ocupan, porque se obliga los ocupados a hablar el idioma del ocupante?

Dice ser Outes
2011-02-12 15:33:17
Coido que os galegos que saen os medios.- Xornalistas, políticos, cadeirádegos, empresarios etc. etc. teñen un descoñecemento da lingua, que mesmo semella afundir mais se cabe una linguaxe galega que moitos tratan de lírica ou folclórica no senso mais pexoravivo do termo. Ollemos a Cataluña, como dende o mais culto o menos dotado falan con niveis da linguaxe impensables aquí Trinta, dispoñíbeis, xestión, asemade, agas, tele vexo e mil mais. Son termos que de cote non se empregan. A diglosia e o inimigo meirande da fala galega. ¡Que magoa!

Dice ser Ken Bospethe
2009-10-16 11:34:15
está moi ben que o director da escola che fale en castelán si llo pides por favor, por que ti non serías quen de falar galego inda que cho suplicaran de xeonllos... Curiosa terra onde os que se autodenominan "bilingües" só falan un idioma, e os que son quen de falar máis de un son marxinados.

Dice ser Ana
2009-10-04 04:34:18
Estas naiziñas e paizinhos usados polo réxime colonial a través de "Lavozlibre" usando os pobres fillos é unha técnica de coacción psicolóxica prohibida por Lei en vendas e en todos os medios comerciais. É unha técnica miserenta que se chama " Técnica Angelical". O réxime colonial séntese perdido. Usa os medios máis criminosos para nos convencer, vender o castelan e o colonialismo, mesmo aqueles que recoñece ser coacción punida por Lei. Non é só en España que a técnica "angelical" é prohibida. É en todo o mundo civilizado. A que punto tan baixo e criminoso de coacción que colonialismo Chegou.... E os millóns de pais, nais e fillos galegos que están hai séculos colonizados polo castelán na súa propia terra de orixe? Cando teñen voz para falar neste "LAVOZLIBRE"? Leven esa liberdade para Castela.

Dice ser Xose
2009-10-04 04:31:31
O bo exemplo que a China dá a España con o respecto pola nosa civilización Celta Castrexa . A Rexión Autónoma de Macau na China non está colonizada linguísticamente. Os nosos irmáns da fala de Macau teñen o galego-portugués de orixe celta castrexa como idioma oficial da Rexión. Ouza galego orixinal con acento da China: http://www.youtube.com/watch?v=4_tRE6ZGhvs

Dice ser Xose
2009-10-04 04:30:35
Isto é a nosa cultura de orixe Celta Castrexa no mundo, neste caso na India. En varios Estados da India fálase o galego orixinal da Galiza, aquel que se comezou a desenvolver case a 2000 anos Antes de Cristo en toda a GALIZA e todo PORTUGAL a través da cultura Celta Castrexa e se consolidou tras a romanización facendo nacer oficialmente o idioma GALEGO. Vexa en galego lexítimo sen influencia castelá o rancho folclórico com acento da India do Estado de Goa chamado as MIÑOTAS goesas: http://www.youtube.com/watch?v=RPX5tRSsV6s

Dice ser Ramos
2009-10-04 04:27:25
Como pode haber xente que o século XXI teña mentalidade colonial? O colonialismo xa non é aceptábel en parte ningunha do mundo. É con esa mentalidade que queren vivir na Galiza? Hai comentarios colonialista intolerábeis mesmo tendo en conta que foron educados nun Estado colonial. A imposição do castelán na Galiza foi un crime secular. Non pode continuar. Os galegos teñen o dereito á súa identidade como calquera pobo do mundo. Porque non deixan os galegos en paz e van para a vosa terra? A Galiza é para os galegos e para todos aqueles que nos respecten

Dice ser Xavier
2009-10-04 04:26:34
O dicirmos Galiza Ceibe nada valerá se non tivermos unha actitude forte na defensa da nosa identidade. Dou como un exemplo os galegos do sur do río Miño non só por cando Castela ocupou a Galiza non o aceptaren e tornárense independentes como aínda hoxe teñen un nacionalismo imprecionante. Vexan o sentimento dos portugueses cando ouven o Himno de Portugal. A selección afeccionada de "Ragby". Foi clasificado internacionalmente como o Himno Nacional máis sentido no mundo : http://www.youtube.com/watch?v=993zjs7l80I&feature=related Nun xogo de fútbol entre Portugal e Grecia. Reparen o respecto dos representantes máximos da FIFA que cando acaba o himno grego e comeza o portugués se colocan en sentido. Vexan todo o ambiente de nacionalismo que os portugueses envolven todo o estadio. Estamos perante un Estado/Nación: http://www.youtube.com/watch?v=4RrJe-n_88A&NR=1 Reparen que a bandeira portuguesa, aínda mantén no centro o fondo branco coa cruz azul feita de escudos guerreiros que á data da fundación do país era a bandeira galega militar na guerra contra os mouros. Despois de conquistaren a independencia houbo varias guerras contra castela que acabaran sempre con vitorias portuguesas mesmo como esta en que eran 5 casteláns para 1 portugués. Na versión castelá méntese no que se refire ás baixas porque dos máis de 30.000 casteláns só menos de 2000 chegaran a casa e moi feridos. Os restantes foron mortos ou presos. Dos 5 comandante casteláns 3 foron mortos 1 foi prendido e o outro o propio Rei de Castela foxe despois do seu cabalo ser morto e matar á traizón un nobre castelán para lle roubar o cabalo e por-se en fuga. O cinismo foi tan grande que cando chegou a Castela o Rei dixo que o nobre traizoado sacrificara a vida pela del. Dándolle o nome de Mártir de Aljubarrota en vez do Traizoado de Aljubarrota. Cando nós tivermos este nacionalismo seremos libres vexan versión castelá indesmentível: http://es.wikipedia.org/wiki/Batalla_de_Aljubarrota

Dice ser Anónimo
2009-10-04 04:24:58
Defender o crioulo castrapo da RAG como se fose o idioma galego é defender a humillante colonización castelá. Quen o fai ou é por ignorancia ou é españolista infiltrado. O Galego e portugués é o mesmo idioma, naceu na Galiza, froito dunha civilización de máis de 2000 anos. Despois da ocupación castelá da Galiza o idioma foi prohibido no noso país e por iso de xeración para xeración pasou de oído con influencia colonial, pelo que é natural algunhas deturpacions fonéticas. Polo contrario en Portugal o idioma galego estivo libre da colonización castelá e por iso chegou aos nosos días actualizado sen deturpacion colonial. O réxime colonial quere dividir os galegos neste tema porque sabe que o galego certo proxecta a Galiza no mundo e na política internacional por ser oficial nas principais organizacións internacionais alén de ser falado por máis de 250.000.000 de persoas. Isto non só abre a porta á Galiza a un gran mercado internacional como provoca un gran desenvolvemento na Galiza por pasarmos a ter libros, programas informáticos e todo o que unha nación necesita para se impor no mundo.

Dice ser Xose
2009-10-04 04:22:56
Isto supera todos os límites: http://www.youtube.com/watch?v=0SKVg61-Bn0&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=cRO2SoX8jVA Nin nos réximes coloniais máis cruéis a policía usou fogo sobre que defendía o uso da súa lingua materna. Impor a colonización pola lei da bala! Non hai ninguén que faga unha queixa crime contra o Estado español no Tribunal Europeo dos Dereitos do Home? (TEDH) E nas Nacións Unidas contra a colonización réxime xa non aceptábel o século XXI?

Dice ser Guillermo
2009-10-04 04:22:10
Até o idioma galego ser prohibido na Galiza polo colonialismo castelán non había ningunha diferenza entre o galego que se falaba e escribía en Portugal e na Galiza. Non sería lóxico que tras o levantamento da prohibición imposto pola Unión Europea a España volvese a ser o mesmo? Claro que si. Porén a España a través da RAG está a fabricar un crioulo de galego con castelán para nos illar no mundo cun dialecto sen futuro que morrerá naturalmente. Impóndose a superioridade do castelán, perpetuando a colonización lingüística da Galiza. É que galego é portugués e vice versa como castelán é español. España non quere que recuperemos o noso certo idioma porque este é un dos máis importantes do mundo e proxectaba a Galiza na política internacional tirando algún espazo á propia España. O noso idioma é falado por máis de 250 millóns de irmáns da fala sendo oficial en varios países do mundo. É oficial tamén nos principais organismos internacionais. Todos en que o castelán é e noutros onde o castelán non é. http://www.youtube.com/watch?v=uZVGThkTW7U http://www.youtube.com/watch?v=yN4MeSiil3s http://www.youtube.com/watch?v=mWnHlFGXbKA&feature=related

Dice ser Anónimo
2009-10-04 04:21:16
Coa minoría del 17% (incluíndo colonos) dos votos do electores como tivo o PP, non se ten lexitimidade para fabricar un crioulo e impor aos 83% dos electores. Os 30% que non colaboraran co réxime colonial e os 53% que votaran en ideas opostas ao PP non poden ser croulizados polo minoritario Feijoo só porque o réxime colonial ditou as regras. Estamos perante un goberno de xestión, porque non ten representatividade suficiente para mudar o idioma. Cando temos un Presidente a través do voto directo de todos os galegos?

Dice ser CABO ORTEGAL
2009-08-03 01:44:56
QUERIDA SUSANA QUE VALIENTE HAS SIDO ASUMO COMO PROPIAS TODAS LAS CONTESTACIONES DE TU ENTREVISTA SOY MADRE Y EN EL COLEGIO FRAGA IRIBARNE DE CARINO LA SITUACION ES IDENTICA A LA QUE TU DESCRIBES, SI TU QUIERES PEOR A MI HIJO LE HAN LLEGADO A TACHAR EN UNA LISTA DE NUMEROS ESCRITOS EN GALLEGO Y CASTELLANO LOS QUE IBAN EN ESTA ULTIMA LENGUA.

Dice ser Brais
2009-07-29 10:28:30
Este periódico está infectado de rata galizo-talibana. Hay que desratizar urgentemente.

Dice ser tienes razn
2009-07-28 01:14:47
Tienes toda la razón. A mi hija el profesor la obliga a hablar gallego llevar un bigote postizo para que parezca portuguesa. Abajo el lusisimo y el galleguismo! vaspaña, mayororeja y esperanzaguirre!

Dice ser Galego-Vigo
2009-07-24 06:50:26
A posición radical dos colonialistas españolistas está a contribuír para o aumento dos simpatizante por un ESTADO GALEGO. É ridículo os colonizadores con todo o poder colonial quereren pasar por cordeiros vítimas dos colonizados!

Dice ser Ruy
2009-07-24 06:00:44
Esta é só máis unha Naiziña que a propaganda colonial usa contra a identidade galega.

Dice ser Manolo-Vigo
2009-07-24 05:58:54
Para: MamáBilingue esta mulher pode fazer falta ao colonialismo espanhol, mas não faz falta à Espanha e muito menos à GALIZA.Tu és uma grande ignorante linguística, nem comento atua estupidez. Ganhavas mais se ficasses calada. Toma lá não com português, mas com o galego nativo sem colonização, limpo do castelhano.

Dice ser MamBilingue
2009-07-23 22:28:17
Olé, Susana, mujeres como tu son las harán que en Galicia vuelva a reinar el orden, y acabar con las tonterías de ese dialecto gallego que fué inventado en Portugal y que ahora es impuesto por los rojos separatistas a base de amenazas . Susana, mujeres como tú son las que necesita España, mujeres en las que se inspira Galicia Bilingüe: http://www.youtube.com/watch?v=SOiMRksAIbU

Dice ser Nn
2009-07-23 04:11:11
O Terrorismo Castelhano: http://www.youtube.com/watch?v=in4XUX-aViY

Dice ser Fernando
2009-07-23 02:25:30
Moito ben "Corunhês" esta colonialista se quer viver na Galiza tem que respeitar o povo galego e nom pode ostelizar o idioma nativo. Ou vai aprender galego na escola de adultos ou vai viver para a terra da origem dela.

Dice ser Corunhs
2009-07-22 22:43:00
"Si hablas con el director del colegio, tienes que pedirle por favor que utilice el castellano" Então, porque é que um director de uma escola na Corunha, na Galiza, teria de empregar o castelhano para falar consigo , sei que a senhora não entende o galego, é? Pois vai aprendê-lo que diz que também existem aulas para adultos, minha senhora.

Dice ser Don Germn
2009-07-22 16:40:09
¡Señora! ¿Y por qué no le compra un diccionario de gallego a su hija, y así entiende las palabrejas nuevas que se memoriza sin entender? Vostede é fata.

Dice ser Ana
2009-07-22 03:20:27
Estas naiziñas e paizinhos usados polo réxime colonial a través de "Lavozlibre" usando os pobres fillos é unha técnica de coacción psicolóxica prohibida por Lei en vendas e en todos os medios comerciais. É unha técnica miserenta que se chama " Técnica Angelical". O réxime colonial séntese perdido. Usa os medios máis criminosos para nos convencer, vender o castelan e o colonialismo, mesmo aqueles que recoñece ser coacción punida por Lei. Non é só en España que a técnica "angelical" é prohibida. É en todo o mundo civilizado. A que punto tan baixo e criminoso de coacción que colonialismo Chegou.... E os millóns de pais, nais e fillos galegos que están hai séculos colonizados polo castelán na súa propia terra de orixe? Cando teñen voz para falar neste "LAVOZLIBRE"? Leven esa liberdade para Castela.

Dice ser Xavier
2009-07-22 02:32:49
O dicirmos Galiza Ceibe nada valerá se non tivermos unha actitude forte na defensa da nosa identidade. Dou como un exemplo os galegos do sur do río Miño non só por cando Castela ocupou a Galiza non o aceptaren e tornárense independentes como aínda hoxe teñen un nacionalismo imprecionante. Vexan o sentimento dos portugueses cando ouven o Himno de Portugal. A selección afeccionada de "Ragby". Foi clasificado internacionalmente como o Himno Nacional máis sentido no mundo : http://www.youtube.com/watch?v=993zjs7l80I&feature=related Nun xogo de fútbol entre Portugal e Grecia. Reparen o respecto dos representantes máximos da FIFA que cando acaba o himno grego e comeza o portugués se colocan en sentido. Vexan todo o ambiente de nacionalismo que os portugueses envolven todo o estadio. Estamos perante un Estado/Nación: http://www.youtube.com/watch?v=4RrJe-n_88A&NR=1 Reparen que a bandeira portuguesa, aínda mantén no centro o fondo branco coa cruz azul feita de escudos guerreiros que á data da fundación do país era a bandeira galega militar na guerra contra os mouros. Despois de conquistaren a independencia houbo varias guerras contra castela que acabaran sempre con vitorias portuguesas mesmo como esta en que eran 5 casteláns para 1 portugués. Cando nós tivermos este nacionalismo seremos libres vexan versión castelá indesmentível: http://es.wikipedia.org/wiki/Batalla_de_Aljubarrota

Dice ser Carmen
2009-07-22 02:31:02
Os españolistas son os nazis do século XXI. Senten o dereito de colonizar a Galiza.

Dice ser Galega
2009-07-22 02:28:24
Se non nos dexan vivir na Galiza como galegos só nos resta loitar pela Independência política.

Dice ser Manolo
2009-07-22 02:16:21
Din os colonialistas españolistas que nós os patriotas galegos somos minoritarios dentro do muro colonial. Todas as grandes causas foron sempre defendidas por elites. Só as elites están na vanguarda. As maiorías adhiren sempre posteriormente. Agora os colonos que viven na Galiza ao sentírense protexidos polo réxime colonial asumen posicións que no futuro nin nunha Galiza Federada teñen condicións para viviren entre os galegos. Quen dubida que mais cedo ou mais tarde o colonialismo chegará ao fin na Galiza? Federado ou Independente a Galiza será un ESTADO. Cando iso acontecer os colonos que hoxe asumen posicións na defensa do colonialísmo sairán de mans baleiras, van se sentir traizoados polos propios madrileños, que irán optar por ter un bo relacionamento co Estado da Galiza deixando os colonos sen nada. É así que sempre acaban estas situacións. Os colonos chegan até en moitos casos a seren xulgados e condenados por actos coloniais, cando regresan ao antigo Estado colonial para este limpar a cara perante o mundo. En España non vai ser diferente....

Dice ser Anónimo
2009-07-21 21:39:19
PARA SEMPRONIO. ¿SOCIEDAD ENFERMA?? CADA DIA SOYS MÁS FACHAS Y NACIS. YO SI SOY DIRECTOR Y ME VIENEN CON ESAS GILIPOLLECES LE DIGO A TODO QUE SI Y LUEGO HAGO LO QUE ME DA LA REAL GANA.

Dice ser Sempronio
2009-07-21 18:31:59
Para Víctima y Grano no cu: Las tierras no tienen lenguas listillo. Una cosa es que uno acepte recibir como materia el gallego, al margen de su lengua habitual y otra muy distinta es preferir estudia en la suya, que siendo oficial es un atropello impedirlo. No ocurre en ninguna democracia del mundo. Cataluña es una sociedad enferma de totalitarismo nacionalista. El catalán no es la lengua de ningún territorio porque los territorios no hablan y las lenguas, para que te enteres carecen de derechos. Fascismo lingúistico es lo que ocurre en Cataluña: hacen lo mismo que Franco cambiando de lengua. Así de claro. No se trata siquiera de que entiendas o no una lengua, sino de que en democracia eliges tú la lengua oficial en la que recibes los servicios públicos y no se ponen a las personas al servicio de una lengua. Y si la única manera de que no pierda hablantes o desparezca es restringiendo ese derecho pues que desaparezca y en paz. De hechom una lengua que necesite de esas medidas para no dejar de ser hablada ya está muerta, aunque algunos no lo sepan. Grano no cú eres un poquito lerdo y bastante facha. En todas las democracias ocurre que es el ciudadano el que elige en qué lengua se dirigen a él los empleados públicos. Esta vez incluso en Galicia rige una Ley la 7/2007, que en su artículo 54.11 establece ese derecho del ciudadano. así que deja de decir tonterías nacionalistas. Ninguno de los inquisidores que circulan por aquí podrá citar un ejemplo de una democracia en la que los padres no puedan elegir la lengua en la enseñanza cuando hay dos oficiales en un determinado territorio. Por algo será. Y a los que se oponen quería yo verlos si se obligase a todos a recibir la enseñanza en español, que seguro que no iban a protestar. Vosotros sois los raros, fijaos en lo que courre en las verdaderas democracias. Se elige.

Dice ser novo maxis
2009-07-21 14:28:13
AGora nas facultadades de maxisterio hai unha nova asignatura: COMO AGUANTAR A FAMILIAS QUE ODIAN O GALEGO. Que non teñen bastate os profesores para que ter que atender a esta xente que non ten nin duas neuronas potables.

Dice ser msClaro
2009-07-21 12:57:42
Panda trolls los de los mensajes en suajili. Esta señora está en su derecho y me parece que hemos comenzado a estar hasta las pelotas de tanto Palurdo Nacionalista con aires Nazis. Poco a poco se dará la vuelta a la tortilla, y sino, el tiempo.

Dice ser vctima
2009-07-21 10:42:50
dios santo, pero a donde ha llegado el cinismo de este panfleto???? si a esta señora tanto le repugna que su hija tenga un mínimo contacto con la lengua de su tierra no se que hace allí, pero en vez de ir en plan conquistador podría mostrar un poco de respeto. Que vosotros la presenteis como una víctima resulta además cómico. Firmado: un catalán

Dice ser grano no cu
2009-07-21 10:11:18
si que estamos apaños, pero quen se cree esta tia para dicirlle a un director no que lle ten que falar? non dis que entedes o galego? entón que carallo queres? pero que xente tan cortiña, se o problema o tedes os adultos-nazis, non os cativos, que eles están todos felicies nos colexios, os profes nas súas clases teñen liberdade de cátedra, e o dos públicos pasaron por unha oposición, asi que deixade de meter as narices onde non vos chaman, sodes peor que un grano no cu.

Dice ser gracias GB
2009-07-21 09:41:31
Hola, pois eu lle estou agradecida a esta xente de Falaciabilingue, porque estás onseguindo nas escolas o efecto contrario o que pretenden, sei de profes que antes non se posicionaban co tema do galego, e agora polo intrusismo de esta xente di que vai a esforzarse máis para que o ensino sexa realmente en galego, asi que Falaciablingue moitas gracias por empuxar a xente a que o galego sexa unha realidade,

Dice ser DARDOS
2009-07-21 09:00:23
PETARDA QUE ERES UNA PETARDA, QUE NO TIENES NI IDEA DE LO QUE HABLAS, QUE OJALÁ FUERA REAL LO QUE VAIS DICIENDO POR AHI, QUE SE UTILIZARA TANTO EL GALLEGO COMO DECIS, PANDA DE MENTIROSOS COMPULSIVOS, BUSCAOS OTRO ENTRETENIMIENTO Y DEJAD DE JUGAR A LOS DARLOS CON EL GALLEGO Y CON LOS COLEGIOS, QUE SOYS PEOR QUE LA GRIPE A.

Dice ser Ruy
2009-07-21 04:51:36
Esta é só máis unha Naiziña que a propaganda colonial usa contra a identidade galega.

Dice ser Anónimo
2009-07-21 04:51:02
Como pode haber xente que o século XXI teña mentalidade colonial? O colonialismo xa non é aceptábel en parte ningunha do mundo. É con esa mentalidade que queren vivir na Galicia? Hai comentarios colonialista intolerábeis mesmo tendo en conta que foron educados nun Estado colonial. A imposição do castelán na Galicia foi un crime secular. Non pode continuar. Os galegos teñen o dereito á súa identidade como calquera pobo do mundo. Porque non deixan os galegos en paz e van para a vosa terra? A Galicia é para os galegos e para todos aqueles que nos respecten

Dice ser Martins
2009-07-21 04:50:16
Estou certo que hoje não é possível lutar pela autodeterminação da Galiza sem recorrer aos meios de Comunicação Internacionais e aos Tribunais Internacionais. Dentro do regime colonial espanhol só podem esperar mais do mesmo. Protestar dentro dos muros coloniais é só porém-se a jeito de serem perseguidos, caluniados, mal tratados e ainda apelidados de radicais. Por isso do Brasil aconselho os líderes políticos patriotas da Galiza a montarem um sistema informativo junto das Agências de Notícias Internacionais para que a causa galega seja conhecida em todo o mundo e ganhe defensores. Não ganham esta batalha contra o colonialismo espanhol sózinhos. Por outro lado a prática do colonialismo faz que os seus simpatizantes e executantes cometam crimes contra a Convenção Europeia dos Direitos do Homem. Os líderes patriotas devem aproveitar tanto os crimes de delitos difamatórios contra o povo galego seja eles ditos por particulares ou pelos meios de comunicação, como os crimes de Estado praticados por polícias e tribunais. Sabem que por cousas bem menores já vários tribunais de Estados soberanos foram condenados no TEDH em Estrasburgo? Um Abraço de solidariedade do Brasil

Dice ser Ferro
2009-07-21 04:49:25
Traidores como "esta naiziña " nin serven para dar a súa carne para alimentar os cans, pois os pobres animais até ficaban envelenados.

Dice ser Santos
2009-07-21 04:47:08
ESTE HOME FACE FALTA NA GALIZA HOXE: Independentista português matou máis de 20.000 casteláns é santificado polo Papa Bento XVI. No pasado os independentistas eran SANTOS agora son terroristas para España. D. Nunu Álvares Pereira , coñecido en vida como o Santo Condestável, foi Beatificado en 23 de Xaneiro de 1918 polo Papa Bento XV e canonizado en 26 de Abril de 2009 polo Papa Bento XVI. Os seus principais feitos son: A- Cando tiña só 13 anos de idade foi enviado polo Rei D. Fernando de Portugal para recoñecer as tropas castelás que viñan invadir Portugal, porque por toda a Galiza o Rei D. Fernando de Portugal fora aclamado Rei da GALIZA aclamación reforzada na Coruña. Despois de ver o exército español aínda en terras españolas regresou e fixo o seguinte diagnóstico sensato:”Parecía xente moi mal acautelada e nós con pouca xente con bo capitán, ben acautelados podemos os desbaratar”. Foi o que aconteceu o exército castelán ao invadir Portugal sufriu unha pesada derrota. B- Anos despois o Rei D. Fernando morre non deixando herdeiros directos e o Rei de Castela casado coa filla do falecido Rei portugués tenta ocupar o trono de Portugal sendo derrotado na Batalla dos Atoleiros por D. Nuno Álvares xa adulto e cabaleiro. Despois desta derrota o Rei de Castela Organiza un poderoso exército e invade Portugal con máis de 30.000 homes. D. Nunu Álvares e o futuro Rei de Portugal D. João I son sorprendidos e só conseguen reunir un exército de cerca de 6.000 homes. Mesmo coa superioridade numérica castelá de 5 para 1 os portugueses aplican máis unha pesada derrota aos casteláns, morrendo entre as tropas castelás máis de 20.000 homes, 8.000 prisioneiros e fuxindo moi feridos para España cerca de 2.000 homes. Os mortos casteláns entupiram dous ríos. Foi decretado loito en Castela por varios anos por morrer os máis importantes nobres fidalgos cabaleiros casteláns. Versión castelá : http://es.wikipedia.org/wiki/Batalla_de_Aljubarrota

Dice ser Victor
2009-07-21 04:46:04
O racismo lingüístico practicado polo Estado español é unha triste realidade na Galiza. Ser galego na Galiza é crime! A policía protexe os de etnia castelá contra os nativos da Galiza. O propio nome do noso país é oficialmente escrito en castelán (galícia) en vez de en galego GALIZA. Os galegos son un pobo ocupado e colonizado sen ter o dereito de vivir na súa cultura galega. Os galegos son rotulados de radicais e extremistas, mais hai extremismo maior do que colonizar unha nación? Eliminar a súa lingua e cultura? Organizar manifestacións provocadoras con persoas vindas de Fóra? Traer policía de Fóra para agredir os da terra? E aínda os informativos das Televisións controlados polo ocupante a presentar as vítimas galegas como radicais provocadores e os provocadores como persoas de ben? Isto é colonialismo diabólico nunca visto no mundo.

Dice ser Zelo
2009-07-21 04:44:43
Nós os galegos non precisamos de falar castelán. Temos un idioma nativo que é falado por máis de 250 millóns de persoas en todo o mundo. É oficial nas principais organizacións internacionais, algunhas onde o castelán non é. Podemos falar internacionalmente na nosa lingua materna. O problema é que a Galiza contra a súa vontade foi ocupada por Castela e esa situación se vén mantendo hai séculos. A colonización da Galiza é unha realidade en plena Europa e o século XXI. Situación insustentável. Durante séculos o noso idioma foi prohibido, quen falaba galego foi prendido e os funcionarios públicos galegos foron trocados polos casteláns. O idioma galego chegou enfermo aos nosos días e o Estado español ten tirado aproveitamento diso para o crioulizar. Así o galego oficial é crioulo porque é escribir sons portugueses con normas ortográficas castelás. Todo isto co fin de nos illar no mundo dos nosos 250 millóns de irmáns da fala.

Dice ser Diniz
2009-07-21 04:42:43
Os colonizadores da Galiza teñen que ser xulgados nun tribunal internacional de Crimes contra a Humanidade. A Convención Europea dos Dereitos de Home, non permite esta colonización castelá da Galiza. Fóra cos opressores xa.

Dice ser Maria
2009-07-21 04:40:43
Galiza ocupada ou non é sempre unha nacion. España non! Concordo cos comentaristas anteriores. Os galicia-bilingue deben ir para Castela. Alí é o sitio correcto para defenderen o galego en igualdade co castelán. Na Galiza non. Na Galiza só en Galego porque xa temos moitos séculos de escravitude lingüística, cultural, económica e humana. De aquí a uns séculos cando o galego tiver o mesmo tempo en Castela que o castelán tivo na Galiza podemos conversar....

Dice ser Carlos
2009-07-21 03:46:11
Otra hilarante entrevista de una madre que habla de oidas, que no está segura de la mitad de las cosas que afirma, que reconoce que su hija no tiene problemas por el gallego en la escuela (que seguro que habla perfectamente el castellano continuamente), que pide derechos pero exige deberes que nunca se le ocurrió reclamar para los gallegohablantes... y encima comienza a notarse la campaña de presión de Galicia Bilingüe contra el PP. Lo que realmente le molesta a esta señora es que los libros ya no sean gratis (derecho constitucional legítima) y que gobiernen los que no son de su cuerda.

Dice ser Eu
2009-07-21 02:40:56
A unha persoa que di cousas como: "Yo entiendo el gallego pero quiero que conmigo empleen el castellano", no se lle pode ter respecto, por iso señora, digolle k da noxo e se non quere saber nada do galego vaiase da Galiza. Ademais o de que na clase se fala galego en todas as asignaturas menos en lingua castela e mentira, non se cumpre nin no 20% de colexios. Pois o dito señora, vostede non ten cabida nesta soiedade na k conseguiremos que sexa monolingüe en galego!!

Dice ser Alumno
2009-07-20 19:36:58
Yo quiero estudiar el inglés en francés y no me dejan. Me obligan y me imponen el inglés, yo no quiero. Voy a utilizar más el gallego que el inglés a la tienda de mis padres no vienen ingleses, se habla en gallego. Yo soy de Ourense. Quiero que defiendan mi idioma y el de mis clientes.

Dice ser cruz
2009-07-20 19:20:26
¡menuda cruz que tienen en el colegio este con toda esta gente pija que odia el gallego!¡ mi mas sentido pésame compañeos profesores!

 
 
 

Economía

Javier Fernández

Javier Fernández

Periodista
Hagan sus apuestas. ¿Cuánto tardaremos en quebrar definitivamente las cuentas públicas? ¿Dos, tres, cuatro, cinco  [...]

Política

Enrique Arias Vega

Enrique Arias Vega

Periodista y economista
 En Berlín aún quedan ancianos -pocos, por fortuna- que un 13 de agosto de 1961 vieron desde la parte oriental de la ciudad  [...]

Política

Julia Navarro

Julia Navarro

Periodista y escritora
Es curiosa la casi indiferencia que ha producido el anuncio de ETA de que va a entregar las armas



La Voz Libre on Facebook