LA VOZ LIBRE

Núñez Feijóo reivindica la normalización lingüística "en libertad" para Galicia

Afirma que el "monolingüismo tropieza" con la realidad gallega

Ep
2009-07-10 18:50:45

Santiago de Compostela.- El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, ha reivindicado la normalización lingüística "en libertad" y demandó al Consejo de la Cultura Gallega (CCG) su "implicación" para encarar "con éxito" los dos "retos" que tiene la comunidad para su "internacionalización": el Año Santo 2010 y el proyecto de la 'Cidade da Cultura'.

Feijóo clausuró los actos del XXV aniversario del CCG, al que se refirió en su discurso como una institución "determinante y central" para la cultura de Galicia. Con ella -aseguró- "comparte" la Xunta el "sueño" de una normalización "en libertad" de la lengua gallega. Por eso, apuntó que contará "siempre" con sus "propuestas" para la promoción del gallego, que identificó como "máximo exponente" cultural.

El jefe del Ejecutivo autonómico convirtió su intervención en un alegato a favor de la libertad como "elemento" que, en su opinión, permitirá a Galicia "superar las mil primaveras de Cunqueiro". "Hoy los gallegos son como quieren ser, son gobernados de acuerdo con su voluntad, y sin necesidad de que nadie mitifique sus deseos", proclamó bajo la atenta mirada de representantes de todos los ámbitos culturales de la comunidad.

Por eso, Núñez Feijóo aseguró que las "misiones de resistencia cívica" son "innecesarias" a día de hoy y agregó que incluso pueden resultar "perjudiciales" en la pretensión de "evitar que se rompan" los vínculos entre "una ciudadanía libre" y su expresión "cultural".

En este escenario, volvió a defender la "libertad y pluralidad" de la cultura gallega y agregó que esta "libertad" exige "respeto cordial" por las "diferentes formas de entender el hecho cultural", sin recurrir "a un canon que limite" o a un "monolingüismo" que, a su juicio, "tropieza" con la realidad gallega.

"NACIÓN-CULTURA"

Con su intervención, Feijóo respondió en parte a los discursos pronunciados por quiénes lo antecedieron en el uso de la palabra. Entre ellos, el presidente del Consejo de la Cultura Gallega, Ramón Villares, quien reivindicó el papel de la institución como "asesora" de las políticas públicas en materia cultural, sin voluntad de "intrusismo ni intervencionismo" en áreas "privativas" del Ejecutivo.

Además de asesorar y evaluar, Villares resaltó la función del CCG en la promoción exterior de Galicia. "Si somos una nación-cultura, que lo somos, la apuesta en este sentido debe ser explícita", aseguró el presidente del CCG y recordó que "ser diferente es ser existente" porque, incidió, las diferencias hoy "no son excluyentes".

"La cultura gallega es un bien intangible, un tesoro como el que guardaban los 'mouros' de Cunqueiro", continuó Ramón Villares y recordó que éste es el "tesoro" que es necesario "cuidar y transmitir" a las nuevas generaciones. "Empezando por el impagable recurso que supone tener nuestra lengua propia", apostilló.

El acto se nutrió también con las intervenciones de uno de los miembros del primer plenario del Consejo -Francisco Díaz-Fierros Viqueira- y del que fue consejero de Educación y Cultura de la Xunta cuando se aprobó la Ley de creación de la institución, Víctor Manuel Vázquez Portomeñe.

También intervino el ex presidente del CCG Alfonso Zulueta de Haz, quien aseguró que "el ser" de Galicia "depende" de la "existencia" de su cultura. "Si su cultura muere, Galicia desaparecerá del mapa espiritual del mapa espiritual de Europa", concluyó.

'CREAR CULTURA, IMAXINAR PAÍS'

La convocatoria del acto institucional que acogió hoy la sede compostelana del CCG sirvió de conclusión al conjunto de actividades iniciadas en abril de 2008 para conmemorar el XXV aniversario de la institución, bajo el lema de 'Crear cultura, imaxinar país'.

En él participaron numerosos representantes de la cultura gallega y de otras instituciones representativas en la comunidad como la presidenta de la Cámara autonómica, Pilar Rojo, y el Valedor del Pueblo, Benigno López. También estuvieron presentes los ex presidentes de la Xunta Gerardo Fernández Albor y Emilio Pérez Touriño.

Antes de pronunciar el discurso de clausura, Núñez Feijóo acompañó a Villares en el acto de entrega de dos insignias de honor a María José Rodríguez Galdo y a Isaac Díaz Pardo, con quien se fundió en un largo abrazo.

Comentarios

Dice ser GZ
2009-08-24 04:30:03
GALICIA a martyr nation in the Iberian Peninsula. Spain imposes two languages Creole(RAG) or Castilian (known Spanish). A people that has maintained its language even banned for centuries by the colonizers. The colonial police use of firearms on the population they claim to want to speak the native language Galician. See colonial state terrorism: http://www.youtube.com/watch?v=0SKVg61-Bn0&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=cRO2SoX8jVA

Dice ser Duarte
2009-08-09 03:59:39
Infelizmente a cuestión da lingua na Galiza é unha cuestión política e non científica. España non quere que a Galiza teña un idioma que a poida proxectar no mundo das nacións. Por iso todo fai para destruír o galego nativo que actualizado é o portugués. O galego comezou a se desenvolver ao redor de 2000 anos Antes de Cristo na civilización Celta Castrexa en que os lusitanos eran a tribo maioritaria. O idioma resultante desta civilización chamábase o Lusitano antigo. Cando os romanos ocuparan a Península o lusitano era o idioma das Asturias, Galiza, Portugal e Extremadura. Tras a romanizacion houbo a fusión do lusitano co latim. Nos territorios que actualmente son a Galiza, Portugal e Extremadura o latim tivo máis influencia formando o idioma Galego. Nas Asturias e na Rexión de Miranda en Portugal o lusitano non foi tan destruído polo latim e por iso foi formada unha lingua diferente que se chama asturiano ou mirandês. Até á invasión árabe non houbo mudanzas lingüísticas ou humanas significativas nestes territorios. A invasión árabe emporrou este pobos para norte até á Asturias e os que ficaran sobre o dominio árabe na Galiza e en Portugal falaban galego e escribían con normas ortográficas árabes, chamábase o galegomoçarabe. A reconquista cristiá comeza cun Xefe Asturiano chamado Afonso de orixe lusitana a expulsar os árabes desde as Asturias por todo o litoral até ao río Texo. O territorio da actual Galiza e Portugal até ao río Texo coa excepción de Lisboa e Santarém despois desta conquista cristiá recuperou toda a compoñente humana da civilización Celta Castrexa e foi creado neste territorio o REINO da GALIZA. O Reino da Galiza estaba estabelizado cando o rei de Castela esixiu que D. Garcia rei da Galiza lle prestase vasalaxem. Este feito fixo con que varios fidalgos galegos se revoltasen. Desa inestabilidade xurdiu D. Afonso Henriques a declarar a independencia da Galiza. Con todo só conseguiu a Independencia a sur do río Miño. À Galiza a sur do río Miño veu a chamarse Portugal. A Galiza Ceibe.

Dice ser Duarte
2009-08-09 03:58:45
Continuacion: À Galiza a sur do río Miño veu a chamarse Portugal. A Galiza Ceibe. Os portugueses considerábanse galegos practicamente até ao reinado de D. Diniz. O idioma que falaban era Galego. Máis tarde durante a expansión marítima na época dos descobrimentos os portugueses espallaran o idioma polo mundo. Comezou por iso o galego a ser coñecido por portugués porque eran eles que a falaban polo mundo, mais era galego tal e cal como se falaba e escribía na época na Galiza a norte do río Miño. Non obstante a norte do río Miño comeza a colonización castelá. O idioma galego é prohibido. Os funcionarios públicos galegos son trocados por casteláns. Quen quizer traballar ten que falar castelán. Aos galegos é vedado o acceso aos empregos. Os galegos só teñen acceso a traballar no campo ou en traballos que os casteláns rexeitaban. Neste contexto o idioma pasa de xeración para xeración sen escrita de oído e por xente desalfabetizada e menos culta vítima da colonización castelá. O galego chega por iso aos días de hoxe enfermo con algunhas deturpacions fonéticas non soa por pasar de pais para fillos de oído como é vítima da prohibición e da influencia colonizadora castelá. É neste punto que a RAG servindo os intereses do colonialismo o tenta prepectuar ao valorizar as deturpacions fonéticas que o mesmo creou artificialmente e máis grave aínda aplica unha norma ortográfica castelá na escrita e non a galega. É por iso que a norma RAG é coñecida por crioulo ou castrapo. Esta norma tenta solidificar as palabras con pequenas deformacions fonéticas resultantes da colonización castelá e impor a norma gráfica castelá para escribir galego. Os reintegracionistas polo contrario queren apagar a humilhante colonización castelá e recuperar o galego coa súa escrita orixinal e actualizar dentro das normas galegas. Despois desta explicación é imposíbel alguén de boa fe dicir que galego non é portugués ou vice versa. Non se pode falar en evolucion ou desenvolvemento separado nun determinado período, conforme é a tese dos crioulistas da RAG, a un idioma que estaba prohibido nese período.

Dice ser Yo
2009-07-20 12:44:57
Es para castellano, eres un inculto, y que tiene que ver que seas castellano hay castellanos cultos e incultos. La ignorancia de ciertas personas es muy atrevida. No sabes lo que dices.

Dice ser Castellano
2009-07-20 03:24:01
La raza castellana y el idioma es superior a la otras Ibéricas. Los gallegos tienen mucha suerte de ser mandados por nudos. No somos colonos somos superiores!

Dice ser Ramos
2009-07-18 05:21:45
Como pode haber xente que o século XXI teña mentalidade colonial? O colonialismo xa non é aceptábel en parte ningunha do mundo. É con esa mentalidade que queren vivir na Galicia? Hai comentarios colonialista intolerábeis mesmo tendo en conta que foron educados nun Estado colonial. A imposição do castelán na Galicia foi un crime secular. Non pode continuar. Os galegos teñen o dereito á súa identidade como calquera pobo do mundo. Porque non deixan os galegos en paz e van para a vosa terra? A Galicia é para os galegos e para todos aqueles que nos respecten

Dice ser Att:gal-vigo
2009-07-15 14:36:16
¿Estas llamando anormal al 50% o más de los gallegos ? Tu postura es totalmente retrógada. Colonialismo?? Por favor cheira a época medieval , tengo que decirte que existe una Constitución , y tanto tú como yo somos ESPAÑOLES , y además en el artículo 3 de la Constitución dice: Todos los españoles tenemos el DEBER DE CONOCERLOy el DERECHO A USARLO. Cuando no hay argumentos........

Dice ser D
2009-07-15 05:17:45
Ouza galego limpo do castelan con acento da China: Macau Terra Minha http://www.youtube.com/watch?v=AgZiOLM6xxU&NR=1

Dice ser Xose
2009-07-15 03:10:24
O castelán como idioma non é o da Galiza. Foi forzado a través da ocupación e colonización castelá, coa perda dos dereitos fundamentais dos galegos. Por iso o quere manter o castelán na Galiza é manter o réxime colonial. O século XXI xa non é aceptábel réximes coloniais. Por outro lado a permanencia das persoas castelás residentes na Galiza só será posíbel se os casteláns respectaren os galegos, a súa cultura e idioma. É imposíbel haber futuro para os de orixe castelá que sexan arrogantes, colonialistas españolistas. Xa hai o dito " en Roma ser romano" e "na Galiza ser galego". Os colonialistas que non respecten este dito máis tarde ou máis cedo serán expulsados da Galiza polo seu pobo.

Dice ser Gabriela
2009-07-15 03:07:59
Os simpatizante do vello réxime colonial chegan a dicir que na Galiza non hai colonialismo. Entón porque se senten no dereito de impor o castelán como lingua oficial? Porque non ten un trato igual a calquera outra lingua oficial da EU? Porque a Galiza non pode decidir en recibir as televisións portuguesas en canle aberta, porque non ten cualificación para decidir a construción de pontes, estradas e ter a súa propia policía? Porque non podemos nos gobernar a nós propios ? En vez diso temos uns políticos locais subordinados a Madrid. Se isto non é colonialismo nada o é. Na verdade estamos perante un dos máis perigosos e repugnantes réximes coloniais un autentico lobo de garras e dentes ben afiados que se quere pasar por un bondadoso cordeiro! -

Dice ser Galego-Vigo
2009-07-15 03:06:31
"Gallega castelofalante se considera normal" Que grande anormalidade! Defender ideas coloniais o século XXI.

Dice ser Anónimo
2009-07-13 14:04:47
Sr. Feijoo, en Galicia no se trata de NORMALIZar nada, yo soy gallega castellanoparlante y me considero normal, Lo normal es hablar en lo que quiera cada uno gallego ó español, que son los dos idiomas oficiales. Cultura gallega tambien es por ejemplo un gallego que escribe un libro en español, tambien lo es una obra de teatro realizada por un gallego en español. HASTA EL MOÑO DE LA PALABRA NORMALIZAR, tambien hasta el moño de "LOS EQUIPOS DE NORMALIZACIÓN", que mas bien deberian llamarse equipos de la gestapo, tachando tdo aquello que sea castellano de anormal. El castellano no es anormal Sr. Feijoo, anormales son los políticos que prohiben que nuestros hijos no puedan estudiar en su lengua materna cuando ésta es el castellano. Vivimos en democracia ABAJO CON LAS TIRANIAS LINGÜISTICAS, ¡ L I B E R T A D! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dice ser HARTO
2009-07-13 12:32:46
PARA CIUDADANO: EN CUALQUIER NOTARIA DE GALICIA TE HACEN EL DOCUMENTO QUE TU QUIERAS EN GALLEGO. BASTA DE DECIR ESTUPIDECES. NO SÉ A QUIEN QUEREIS ENGAÑAR. OS LIMITAIS A ENTRAR A QUI Y MENTIR REITERADAMENTE O LO QUE ES PEOR, QUE AL FINAL RESULTA QUE OS CREEIS VUETRAS PROPIAS MENTIDAS. TU NO HAS IDO A UNA NOTARIA EN TU VIDA.

Dice ser Martins
2009-07-13 01:48:24
Estou certo que hoje não é possível lutar pela autodeterminação da Galiza sem recorrer aos meios de Comunicação Internacionais e aos Tribunais Internacionais. Dentro do regime colonial espanhol só podem esperar mais do mesmo. Por isso do Brasil aconselho os líderes políticos pariotas da Galiza a montarem um sistema informativo junto das Agências de Notícias Internacionais para que a causa galega seja conhecida em todo o mundo e ganhe defensores. Não ganham esta batalha contra o colonialismo espanhol sózinhos. Por outro lado a prática do colonialismo faz que os seus simpatizantes e executantes cometam crimes contra a Convenção Europeia dos Direitos do Homem. Os líderes patriotas devem aproveitar tanto os crimes de delitos difamatórios contra o povo galego seja eles ditos por particulares ou pelos meios de comunicação, como os crimes de Estado praticados por polícias e tribunais. Sabem que já vários tribunais de Estados soberanos foram condenados no TEDH em Estrasburgo? Um Abraço de solidariedade do Brasil

Dice ser Gabriela
2009-07-13 01:35:19
Os simpatizante do vello réxime colonial chegan a dicir que na Galiza non hai colonialismo. Entón porque se senten no dereito de impor o castelán como lingua oficial? Porque non ten un trato igual a calquera outra lingua oficial da EU? Porque a Galiza non pode decidir en recibir as televisións portuguesas en canle aberta, porque non ten cualificación para decidir a construción de pontes, estradas e ter a súa propia policía? Porque non podemos nos gobernar a nós propios ? En vez diso temos uns políticos locais subordinados a Madrid. Se isto non é colonialismo nada o é. Na verdade estamos perante un dos máis perigosos e repugnantes réximes coloniais un autentico lobo de garras e dentes ben afiados que se quere pasar por un bondadoso cordeiro!

Dice ser Sousa
2009-07-13 01:32:17
Para Diniz Eu tamém penso que enquanto os colonizadores se sentirem protexidos polos tribunais coloniais nada feito. Pelo contrário se comezarmos a traballar para fazermos queixas no Tribunal Europeu dos Direitos do Homen e em outros tribunais internacionais eles comezan a ter xuizo e a respeitar a nossa identidade galega. Os tribunais coloniais son una pallazada! Logo que os primeiros colonos sexan condenados os outros fecham a boca, son covardes os colonos só falan protexidos con o rexime colonial, sua polícia, tribunais fantoches e outras instituicions coloniais. Os próprios políticos locais que estan mais preocupados con a sua carreira en Madrid do que con o povo galego seron obrigados a mudar de ideias!

Dice ser Un ciudadano
2009-07-12 23:52:16
Quiero hacer mi testamento en gallego, es mi derecho, no conozco ningún notario que lo haga. No tienen capacidad para hacerlos en mi idioma, vaya libertad que tengo Sr. Feijóo vaya discriminación la mía. Esta es realidad y no la que algunos cuentan manipulando la situación. Un presidente que no defienda esto es un incapaz.

Dice ser Juan
2009-07-12 04:23:34
Muy bien Zé. A España no quiere que los gallegos hablen y escriban bien el idioma gallego porque eso proyectaba a Galicia en las relaciones internacionales con pérdidas políticas para España. Hasta que en fin que aparece alguien que de una forma directa dice la verdad. Sin embargo eso es falta de visión de algunos Madrileños . Con el Estado español organizado de otra forma eso sería una ventaja.

Dice ser Z
2009-07-12 04:21:56
Eu até comprendo que para sermos cultos e integrados na nosa civilización temos que recuperar o idioma nativo e escrito na norma universal. Porén penso que era bo de máis porque é moi difícil nun ambiente político de dominio castelán. Se non existisen 250 millóns de persoas no mundo a escribir galego correcto o Estado español non se preocupaba, mais así ten receio que a Galiza a través do idioma gañe notoriedade internacional con perdas políticas para España.

Dice ser Diniz
2009-07-12 04:20:27
Os colonizadores da Galiza teñen que ser xulgados nun tribunal internacional de Crimes contra a Humanidade. A Convención Europea dos Dereitos de Home, non permite esta colonización castelá da Galiza. Fóra cos opressores xa.

Dice ser Ana
2009-07-12 03:08:44
Para: Brais Forma orixinal de dicir que os galegos son minoritarios na Galiza!!!

Dice ser Antnio
2009-07-12 02:56:17
Son castellano, mas hasta hoy no entiendo porque el Estado español no acaba con la "colonización". Los gallegos no son inferiores a mí. Tienen el derecho de mandar en su tierra. Será que no podíamos vivir todos bien como vecinos? El Estado español por mantener un régimen de relación colonial, degrada las relaciones entre pueblos. Cualquier día sólo restará el odio.

Dice ser Marta
2009-07-12 02:54:10
O sentimento do pasado é a realidade de hoxe! No pasado durante os séculos XI, XII, XII, XIII, XIV, e XV os portugueses considerábanse galegos libres da ocupación castelá e os pobos a norte do río Miño eran considerados galegos sen calquera dereitos por estaren sobre a ocupación castelá. Ese sentimento do pasado é a realidade actual. Portugal é a Galiza Ceibe. Os portugueses son os galegos libres que poden falar e escribir no seu idioma galego/portugués. Para os galegos do norte do río Miño a política soa os autoriza a hablar en castelán ou falar no crioulo castrapo da RAG. Falar en galego correcto é que non!

Dice ser Ramirez
2009-07-12 02:53:07
Traidores como o españolista "Brais " nin serven para dar a súa carne para alimentar os cans, pois os pobres animais até ficaban envelenados.

Dice ser Brais
2009-07-11 17:02:37
Ana, Jacinto y Carlos o al revés y viceversa sois la misma persona o tres personas en una, o trinidad. Indígenas colonizados, pobres. Por cierto, ¡¡¡qué nombres tan poco indígenas tenéis!!! Moreiréis de una larga y penosa dolencia "nominal". Saúde, tres en uno.

Dice ser Ana
2009-07-11 03:28:15
A cuestión da defensa do idioma galego na Galiza non é ideolóxica mais si NACIONAL. Hai defensores da nosa identidade en que o idioma é elemento fundamental, xente da estrema dereita, da dereita, do centro, da esquerda e estrema esquerda. Hai xente de todos os quadrantes ideolóxicos. Esconder isto é propaganda colonial miserenta.

Dice ser Jacinto
2009-07-11 03:27:35
Mesmo ameazados coa represión policial do réxime colonial son cada vez máis as voces que se levantan contra o réxime de extermínio da cultura e lingua galega. Parabéns Galegos de Coraxe

Dice ser Carlos
2009-07-11 03:26:46
É de destacar a coraxe con que moitos galegos e galegas defenden a lingua nativa e a identidade galega debaixo de gran represión colonial. Moitos son mesmo perseguidos persoalmente e profesionalmente tendo moitos prexuízos materiais e morais. Polo contrário aqueles que defenden a continuidade da colonización promovendo o castelán son persoas atrasadas e con malo carácter en que a defensa criminosa do colonialismo fica con quen o practica. Quen defende o idioma colonial na Galiza son persoas indignas porque eses réximes que estabelecen unha relación colonial entre pobos xa non é aceptado no mundo moderno. Xa sei os colonos din que Galiza é unha Rexión Autónoma. Entón quen manda na policía, nas forzas armadas, nas telecomunicacións, estradas etc.. É Madrid noutras autonomías no mundo son os pobos autónomos e non os colonizadores.

 
 
 

Economía

Javier Fernández

Javier Fernández

Periodista
Hagan sus apuestas. ¿Cuánto tardaremos en quebrar definitivamente las cuentas públicas? ¿Dos, tres, cuatro, cinco  [...]

Política

Enrique Arias Vega

Enrique Arias Vega

Periodista y economista
 En Berlín aún quedan ancianos -pocos, por fortuna- que un 13 de agosto de 1961 vieron desde la parte oriental de la ciudad  [...]

Política

Julia Navarro

Julia Navarro

Periodista y escritora
Es curiosa la casi indiferencia que ha producido el anuncio de ETA de que va a entregar las armas



La Voz Libre on Facebook