LA VOZ LIBRE

Artículo de Miguel Cancio, el profesor boicoteado por los nacionalistas gallegos de 'Agir' en la Universidad de Santiago

"En español, gallego y en todas las lenguas, Vivan la Libertad y la Democracia abierta"

LVL
2009-06-24 10:56:36

Madrid.- Miguel Cancio, el profesor que vió cómo la organización independentista 'Agir' interrumpía, con pancartas y gallinas, el pasado 18 de abril una de sus clases en la Universidad de Santiago de Compostela, ha enviado una carta al Parlamento gallego para agradecer la aprobación de una moción presentada por el PP y en la que se condenan los actos vandálicos que sufrió.

Reproducimos a continuación, en español y en gallego, el escrito enviado a la presidenta del Parlamento gallego y a los grupos parlamentarios del PP, PSdeG y BNG:

MUCHAS GRACIAS AL PARLAMENTO GALLEGO

Quiero mostrar mi pleno agradecimiento a los parlamentarios gallegos del PP, PSdG-PSOE y BNG que, en defensa de la libertad, del juego democrático libre (el que suscribe desea que sea un juego limpio y creativo, y que el parlamento gallego, el parlamento español, los parlamentos realmente democráticos hagan todo lo posible porque sea así. Algunos venimos luchando, firme y democráticamente, antes y ahora, por ello y frente a todo tipo de totalitarismos, dictaduras, autoritarismos, dogmatismos, fundamentalismos, extremismos, demagogias, populismos, oportunismos, nomenklaturismos, politocracias, tajadismos y juegos sucios), acaban de condenar, en el Parlamento Gallego, por unanimidad y en una moción presentada por el PP, defendida brillantemente por Antonio Rodríguez Miranda y aprobada el 17-06-09 (de la que me enteré por Internet), la violencia, diversos actos vandálicos (se cita expresamente el reventamiento de la clase que yo impartía, por un grupo de nacionalistas gallegos violentos) que se vienen produciendo en Galicia (y que si no se paran pueden ir a mucho más y dar lugar a tragedias que todos lamentaremos) contra los que defendemos, en el campo de la lengua y en otros campos, la libertad, liberar las mejores energías creativas e inteligencias múltiples en español y gallego, una democracia abierta, igual para todos y de juego limpio, con seguridad, garantías y principios. Lo que, por otra parte, recogen la Constitución española y el Estatuto gallego.

Vengo defendiendo muy activamente, dentro y fuera de las clases que vengo impartiendo en la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales de Santiago de Compostela desde 1973, durante la dictadura franquista y en democracia: la libertad en el campo de la lengua (y en otros muchos campos), que cada uno pueda expresarse libremente en español y en gallego; y a estudiantes, profesores, etc. nacionalistas que, durante la dictadura y la democracia, fueron perseguidos (en algún caso por algunos que se llaman progresistas, renovadores, etc. y han ocupado-ocupan altos cargos) por utilizar el gallego, y por lo que también fui perseguido.

Antes y ahora, en las clases que imparto, vengo invitando a participar en ciclos de conferencias-coloquio, ponencias, debates, etc., en la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales de Santiago de Compostela, en la Universidad de Santiago de Compostela y en otros lugares, a buena parte de las principales figuras del galleguismo, del nacionalismo gallego y de todas las tendencias. Una parte de mis publicaciones esta en gallego y vengo promoviendo actos (como, por ejemplo, el que tuvo lugar la semana en la que se llevó a cabo el reventamiento de una de las clases que imparto y en el que intervino con gran brillantez el prestigioso médico, etnólogo y galleguista Luciano García Alen, medalla Castelao 2009) y diversas publicaciones en gallego tanto en la dictadura como en la democracia.

Soy de Vegadeo (Asturias) y, antes y ahora, en dictadura y democracia, en Vegadeo-La Vega-A Veiga he hablado y hablo, de forma completamente libre, normal, natural, sin admitir ningún tipo de imposición (estoy completamente convencido de que la imposición va absolutistamente en contra del gallego, de su necesaria y justa defensa y promoción), el Galego da Veiga y el español. Lo que, además y cuando muy pocos lo hacían, vengo defendiendo activamente y por medio de diversas iniciativas públicas llevadas a cabo en mi pueblo, en la zona asturgalaica, etc.

Creo que la libertad académica es fundamental para buscar, honrada, humilde, critica, científica y rigurosamente, la verdad (en mi modesta opinión, la ecología mas importante es la ecología de la verdad radicalmente desnudadora frente a las mentiras, manipulaciones, contaminaciones, etc.). Por ello, es muy importante defenderla, desde los parlamentos democráticos y otras muchas instancias, frente a los que quieren violarla, quieren imponer, por medio de la violencia, del chantaje, del doctrinarismo, del engatusamiento, del amedrantamiento, sus planteamientos, sus modelos, y manipularla, acallarla, anularla, liquidarla, impedir su búsqueda y que no tiene termino.

Muchas gracias de nuevo, saludos cordiales y, en español, gallego y todas las lenguas, Vivan la Libertad y la Democracia abierta, de juego limpio y profundamente humana, con seguridad, garantías y principios, a escala local, nacional e internacional, y frente a cualquier tipo de violencias, de imposiciones, de juegos sucios, de contaminaciones (la peor contaminación es la del alimento y medios espirituales, y que da lugar a las peores corrupciones, oportunismos, contaminaciones, fanatismos, violencias y terrorismos).

A partir de Ramón Cabanillas (1876-1959, membro da Real Academia Galega e da Real Academia Española): Camiño longo, camiño das nosas vidas. Que sexa un camiño libre, aberto e solidario, cheo de verdade, honradez, humildade, ledicia e creatividade, e sen olvidar jamais a boa poesía, a boa filosofía, o bo humor, a boa critica, a boa ironía.

MOITAS GRAZAS AO PARLAMENTO GALEGO

Quero mostrar o meu pleno agradecemento aos parlamentarios galegos do PP, PSdG-PSOE e BNG que, en defensa da liberdade, do xogo democrático libre (o que asina este escrito aspira que sexa un xogo limpo e creativo, e que o parlamento galego, o parlamento español, os parlamentos verdadeiramente democráticos fagan todo o posible porque sexa así. Alguns vimos loitando, forte e democráticamente, onte e hoxe, por isto e fronte a todo tipo de totalitarismos, dictaduras, autoritarismos, dogmatismos, fundamentalismos, extremismos, demagoxias, populismos, oportunismos, nomenklaturismos, politocracias, taxadismos e xogos sucios), acaban de condenar, no parlamento galego, por unanimidade e nunha moción presentada por o PP, defendida brillantemente por Antonio Rodríguez Miranda e aprobada o 17-06-09 (da que me enteréi por Internet), a violencia, diversos actos vandálicos (citase expresamente o reventamento da clase que eu impartía, por un grupo de nacionalistas galegos violentos) que se veñen producindo en Galicia (e que si non se paran poden ir a moito mais e dar lugar a traxedias das que todos nos laiaremos) contra os que defendemos, no campo da lingua é noutros campos, a liberdade, liberar as mellores enerxías creativas e as intelixencias múltiples en español e galego, unha democracia aberta, igual para todos e de xogo limpio, con seguridade, garantías e principios. O que, por outra banda, recollen a Constitución española e o Estatuto galego.

Veño defendendo moi activamente, dentro e fora das clases que veño impartindo na Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais de Santiago de Compostela dende 1973, durante a dictadura franquista e na democracia: a liberdade no campo da lingua (e noutros campos), que cada un poida expresarse libremente en español e en galego; é a estudantes, profesores, etc. nacionalistas que, na dictadura e na democracia, foron perseguidos (nalgún caso por alguns que se chaman progresistas, renovadores, etc. e que ocuparon-ocupan altos cargos) por utilizar o galego, e por o cal tamén fun perseguido.

Antes e agora, nas clases que imparto, veño invitando a participar en ciclos de conferencias-coloquio, ponencias, debates, etc., na Facultade de Económicas e Empresariais de Santiago de Compostela, na Universidade de Santiago de Compostela e noutros lugares, a boa parte das principais figuras do galeguismo, do nacionalismo galego e de todas as correntes. Unha parte das miñas publicacions esta en galego e veño promovendo actos (como, por exemplo, o que se celebrou na semana na que se levou a cabo o reventamento dunha das clases que imparto e no que interviu con grande brillantez o prestixioso médico, etnólogo e galeguista Luciano García Alen, medalla Castelao 2009) e diversas publicacions en galego tanto na dictadura como na democracia.

Son de Vegadeo (Asturias) e, antes e agora, na dictadura e na democracia, en Vegadeo-La Vega-A Veiga falei e falo, de forma completamente libre, normal, natural, sen ningún tipo de imposición (estou completamente convencido de que a imposición vai absolutistamente en contra do galego, da su necesaria e xusta defensa e promoción), el Galego da Veiga e o español. O que, ademáis e cando moi poucos o facían, veño defendendo activamente en diversas iniciativas públicas levadas a cabo no meu pobo, nas terras asturgalaicas, etc.

Creo que a liberdade académica é fundamental na procura, honrada, modesta, critica, científica e rigurosa, da verdade (na miña modesta opinión a ecoloxía mais importante é a ecoloxia da verdade radicalmente desnudadora fronte as mentiras, as manipulacións, as contaminacións, etc.). Por isto, é moi importante defendela, dende os parlamentos democráticos e outras moitas instancias, fronte aos que queren violala, queren impoñer, por medio da violencia, do chantaje, do doctrinarismo, do engatusamento, do amendrentamento, os seus plantexamentos, os seus modelos, é manipulala, silenciala, anulala, aniquilala, impedir a sua búsqueda que no ten termo.

Moitas grazas de novo, saúdos cordiais e, en español, galego e todas as linguas, Vivan a Liberdade e a Democracia aberta, de xogo limpio e fondamente humana, con seguridade, garantías e principios, a escala local, nacional e internacional, e fronte a calquera tipo de violencias, imposicions, xogos sucios, de contaminacións-contaminaçaos (a pior contaminación é a do alimento e medios espirituais, e que da lugar as piores corrupcións, oportunismos, contaminacións, contaminaçaos, fanatismos, violencias e terrorismos).

A partir de Ramón Cabanillas (1876-1959, membro da Real Academia Galega e da Real Academia Española): Camiño longo, camiño das nosas vidas. Que sexa un camiño libre, aberto e solidario, cheo de verdade, honradez, humildade, ledicia e creatividade, e sen olvidar jamais a boa poesía, a boa filosofía, o bo humor, a boa critica, a boa ironía.

Fdo. Miguel Cancio, profesor de Sociología de la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales de Santiago de Compostela (Universidad de Santiago de Compostela, Galicia-España)

Comentarios

Dice ser javier
2011-01-29 20:33:34
Me inscribí para terminar el bachillerato, en Orense. Pues bien, ya he terminado el curso. Fue cuarto de ESO, porque con lo de los cambios de estudio, y yo tenía segundo de BUP, no se correspondía, por lo que ahora, me quedan sólo dos cursos para el equivalente a lo que antes era bachillerato.Me ha ido bien, y lo he pasado muy bien también, tuve compañeras muy majas y tomé muchos cafés con ellas, y por lo general mucho más listas en todos los aspectos que los demás chicos que había. He sacado nota media de más de siete en todas las asignaturas, incluido inglés, que con la informática le he pegado bien últimamente.Pero sabéis qué pasó y el por qué de que escriba??? Pues por gallego… Sí, gallego lo suspendí, con un cuatro, porque nunca di gallego en mi vida y me ha costado mucho. Excepto cuatro chavalas de clase –y con un poco de morro delprofesor- que sí aprobaron –se le notaba que les tiraba los tejos hasta el punto de que ellas reconocen incomodidad-. Pues me tocó el típico profesor galleguista nacionalista… que nos echó bronca en clase diciendo que ya estaba harto de que estudiásemos inglés más que el gallego –por poner un ejemplo-.Ayer tuvimos examen con él, ya que me dijo que lo hiciese porque “me faltaban unas décimas para aprobar”… así que fui. Claro que igual me va bien o me va mal, pero lo que me no me gustó y me pareció una falta de respeto fue que nada más entregarle el folio, vio que una de las preguntas –una de siete- no la había hecho. En concreto la de los verbos. Me pareció fatal que sin mirar nada, que sólo le entregué el folio, al ver que no había hecho esa pregunta, me gritó diciendo ya de entrada: “así no, así no!!! Porque esto es un insulto para mí!!!… En fin, ya sabe que nunca di gallego, ya me esforcé bastante en vocabulario y para escribirlo y hasta para hablarlo en clase… pero si ya sin mirar el examen me dice que “ay, así no” y gritando cabreado… No sé si me aprobará aún, todo eso, como digo, independientemente que me vaya bien o mal, pero eso no son maneras. Ahora si me catea, tengo que repetir el módulo completo de literatura y de inglés –con media las dos de siete alto-.Pues mira, que me he hartado. Y ahí va mi consulta… ¿qué pasa si me ocurre escribir al País, o más publicaciones, exponiendo, muy literariamente, lo que me parece a mí el nacionalismo, y la lista de…. los diferentes ayuntamientos a los que enviaré una copia pidiendo –término que acaba deocurrírseme- “empadronamiento político”No soy un crio de 15 años para que ningún nacionalista intente inculcarme sus ideales, tengo 40, y poco me preocupa a mí que alcance el orgasmo mientras lee a Enrique Pondal… Para mí, gallego es una asignatura más, y no tiene más importancia ni menos que matemáticas o las demás; y no voy a vanagloriarla. No tengo nada en contra del gallego; incluso yo soy gallego, y me apellido Gallego para más gracia. Pero ahora, me da asco, hasta el punto de que pienso repetir el curso en modalidad a distancia, o irme a Asturias a hacerlo, con empadronamiento incluido. Es lo que este nacionalista ha logrado.

Dice ser FONSECA
2009-08-07 05:50:49
There is a nation in the Iberian Peninsula with identity, language and culture itself. This nation is called GALIZA. His people peacefully demanding their right to Self-determination, but the Spanish denies that right enshrined in the UN Charter. The language is forbidden, even worse the Spanish illegitimate takes advantage of the ban on writing during centuries of colonization for the Spanish creole trying to destroy. The full recovery of the language against colonization is a fight without regard for the Spanish State of the principle enshrined in international law of equality of arms. The Spanish state brutally hits the shot and hit with militarized police the Galicians only say that they want to talk in your language. The police protect the colonial settlers Castilian who watch out for the insult Galician people. With the army of occupation in Galiza, police, civil guard and controlled all the information you know nothing outside the colonial walls. The media are manipulated in Spain. The victims are called extremists when they speak your language. It is a civilization that is being killed by Spain in the XXI century in Europe. See what happens when the Galician people say they want to speak your native tongue clean of colonization: http://www.youtube.com/watch?v=cRO2SoX8jVA&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=0SKVg61-Bn0&feature=related This was the result of a demonstration organized in Galiza by Castilian that came from Castile with police to monitor. Part of the colonial police beats in Galician people and other party participating in the same uniform expression. Part of the colonial police beats in Galician people and other party participating ( in the official uniform)in the demonstration.

Dice ser Maria
2009-07-19 05:27:19
Concordo cos comentaristas anteriores. Os galicia-bilingue deben ir para Castela. Alí é o sitio correcto para defenderen o galego en igualdade co castelán. Na Galiza non. Na Galiza só en Galego porque xa temos moitos séculos de escravitude lingüística, cultural, económica e humana. De aquí a uns séculos cando o galego tiver o mesmo tempo en Castela que o castelán tivo na Galiza podemos conversar....

Dice ser Antnio
2009-07-06 02:46:09
Son castellano, mas hasta hoy no entiendo porque el Estado español no acaba con la "colonización". Los gallegos no son inferiores a mí. Tienen el derecho de mandar en su tierra. Será que no podíamos vivir todos bien como vecinos? El Estado español por mantener un régimen de relación colonial, degrada las relaciones entre pueblos. Cualquier día sólo restará el odio.

Dice ser Ana
2009-07-06 02:45:18
Os galegos están cansados de durante séculos viviren nun réxime colonial. Foron desalfabetizados no idioma materno e imposto o castelán. Chegou a hora da liberación dos galegos. Quen quixer non respectar a cultura galega non veña para aquí impor a súa. Se quere vivir como castelán vaia para Castela. Xa chegou o tempo de en a Galiza vivirmos como galegos. Abaixo o crime mais terrível contra a humanidade que é a colonización.

Dice ser Campos
2009-07-06 02:44:41
Non se pode meter a cabeza na area como a avestruz. Hai na Galiza un problema político. Un réxime colonial non aceptado o século XXI por ningún pobo. Os políticos teñen que resolver este problema colonial antes que morra moitos millares de persoas. Os movementos independentistas están case a ter acceso a armas de gran destrución. Se non resolven o problema colonial agora teñen no futuro unha derrota asegurada.

Dice ser Raul
2009-07-06 02:44:03
Os crimes que o Estado español practica hai séculos coa ocupación e colonización dos países veciños son moi maiores do que os crimes condenabades da ETA . Digo condenabades porque todos os crimes son condenabades. Nada xustifica o recurso aos crimes para impor as ideas. Poren o Estado español non pode atribuír as culpas soa aos outros. O Estado español é o principal responsábel e culpable por todo de mal que é feito polos movementos que loitan polo fin do réxime colonial e pola liberación das súas Patrias ocupadas. Se non fose o colonialismo da autoría de España non había este tipo de crimes. O Século XXI réximes coloniais xa non son aceptábeis.

Dice ser Firmino
2009-07-06 02:43:28
En todo o mundo os colonos van aínda que sempre de mans baleiras, despois de estaren séculos protexidos polo réxime colonial. Os casteláns españolistas non terán mellor sorte. A arrogancia de queren impor aos galegos a vida castelá en especial o idioma colonial gerar na Galiza o odio aos casteláns. A historia universal está chea de exemplos de como isto acaba. Os españolistas casteláns vexan o fin doutros que noutras partes do mundo tamén viviran previligiados polo réxime colonial a destruír as culturas nativas. Vexan como acabaran. Vexan o voso fin. Alí como aquí os réximes coloniais tamén sempre afirmaban que os independentistas eran minoritarios, porén acabou por se probar que eran ben maioritarios. Mesmo absolutos.

Dice ser Xos
2009-07-06 02:42:38
O castelán como idioma non é o da Galiza. Foi forzado a través da ocupación e colonización castelá, coa perda dos dereitos fundamentais dos galegos. Por iso o quere manter o castelán na Galiza é manter o réxime colonial. O século XXI xa non é aceptábel réximes coloniais. Por outro lado a permanencia das persoas castelás residentes na Galiza só será posíbel se os casteláns respectaren os galegos, a súa cultura e idioma. É imposíbel haber futuro para os de orixe castelá que sexan arrogantes, colonialistas españolistas. Xa hai o dito " en Roma ser romano" e "na Galiza ser galego". Os colonialistas que non respecten este dito máis tarde ou máis cedo serán expulsados da Galiza polo seu pobo.

Dice ser raxozorza
2009-06-24 17:57:08
Este tipo fixo o mesmo cunha mula!!! no reitorado da universidade de Santiago... congruéncia = 0, coeréncia = 0 Nunca tivo credibilidade

Dice ser Por los no
2009-06-24 15:45:51
Por unos que no si sabe si son.

 
 
 

Economía

Javier Fernández

Javier Fernández

Periodista
Hagan sus apuestas. ¿Cuánto tardaremos en quebrar definitivamente las cuentas públicas? ¿Dos, tres, cuatro, cinco  [...]

Política

Enrique Arias Vega

Enrique Arias Vega

Periodista y economista
 En Berlín aún quedan ancianos -pocos, por fortuna- que un 13 de agosto de 1961 vieron desde la parte oriental de la ciudad  [...]

Política

Julia Navarro

Julia Navarro

Periodista y escritora
Es curiosa la casi indiferencia que ha producido el anuncio de ETA de que va a entregar las armas



La Voz Libre on Facebook