LA VOZ LIBRE

Feijóo rechaza "el reducto selectivo de los que reparten el galleguismo con avaricia"

Asegura que "sólo en los pueblos privados de libertad existen problemas identitarios"

Ep
2009-06-29 12:23:41

Santiago de Compostela.- El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, ha defendido un galleguismo "abierto a la pluralidad social" y "mayoritario", al tiempo que rechazó "la tentación de hacer de él un reducto selectivo" por parte de "algunos que se lo reparten con avaricia".

Así se manifestó el jefe del Ejecutivo autonómico, durante su discurso en la entrega de las Medallas Castelao, que este año reconocieron a cinco "ilustres gallegos" por su "trabajo, entrega y patriotismo" en el ámbito de la cultura y la ciencia, que constituyen un "ejemplo vivo de una Galicia gloriosa".

Así, en la compostelana Iglesia de San Domingos de Bonaval -en el Museo do Pobo Galego, junto al panteón en el que yacen Daniel Rodríguez Castelao y Rosalía de Castro-, Feijóo impuso las medallas al periodista y doctor en Geografía e Historia Marcos Valcárcel; a la profesora y doctora en Farmacia Tarsy Carballas; al médico internista Fernando Diz Lois; al médico y etnógrafo Luciano García Alén y al traductor de inglés y chino Fernando Pérez-Barreiro.

Precisamente, Pérez Barreiro fue el encargado de agradecer la distinción, en nombre de todos los galardonados, motivo por el que se mostró "muy honrado". "Bajo la labor de nuestras distintas tareas existe un elemento común: la dedicación a Galicia", señaló el autor de la primera traducción al gallego de una obra teatral de Shakespeaere.

"GALLEGUISMO CORDIAL"

Por su parte, Feijóo hizo mención al trabajo y a la investigación agrobiológica de Carballas, "que permite conocer mejor el humus de los gallegos", dijo, en relación a su estudio del suelo y de la ciencia forestal.

De Diz-Lois, alabó su devoción médica, que consideró un forma de galleguismo, al igual que "la inquietud que late en la labor humanista de García Alén", la "intelectualidad elegante" de Marcos Valcárcel o el galleguismo "políglota y cosmopolita" de Pérez Barreiro.

En esta dirección, criticó los intentos de "reducir" esta selección de gallegos ilustres "a un sólo arquetipo de galleguismo", y concluyó que "tampoco se puede hacer con los ciudadanos", ya que la democracia debe buscar "puntos de encuentro".

Para Feijóo, "no hay una forma única de entender el amor a la tierra", por lo que consideró necesario "rendir tributo al galleguismo cordial revestido de historia", lo que, a su juicio, "hará desvanecer cualquier riesgo de dos Galicias enfrentadas".

"PROBLEMAS IDENTITARIOS"

En su intervención, el máximo mandatario gallego apeló por "seducir con la palabra" y dejar a un lado "la dialéctica virulenta", para ampliar los "pequeños círculos de apóstoles" a "corrientes caudalosas". "Sólo en los pueblos privados de libertad existen problemas identitarios", apostilló.

A este respecto, censuró la "tentación" de convertirse en "dirigentes de pequeños cenáculos gobernados por dogmas inflexibles" y señaló que el galleguismo actual "tiene que ser abierto" y "acercarse al país más como un alumno, más que como un profesor".

En este sentido, repasó algunos líderes de movimientos históricos -entre los que citó a Mahatma Gandhi, Martín Luther King, Nelson Mandela o incluso Barack Obama-, y los comparó con la ideología galleguista, "que también puede figurar en el catálogo de movimientos dotados de la fuerza motriz de la cordialidad".

Respecto a la autonomía gallega, recordó el discurso de investidura del primer presidente de la Xunta, Gerardo Fernández Albor, quien se dirigió a Ramón Piñeiro para agradecerle que le introdujese en el mundo del galleguismo, "de su cultura, su historia y sus antepasados".

A la XXV edición de las Medallas Castelao acudieron numerosas personalidades de Galicia, como el consejero de Vicepresidencia, Alfonso Rueda; el de Economía e Industria, Javier Guerra; la presidenta del Parlamento gallego, Pilar Rojo; el delegado del Gobierno en Galicia, Antón Louro; y diputados como Xoaquín Fernández Leiceaga, Francisco Cerviño (PSdeG) o Carme Adán (BNG).

Comentarios

Dice ser Anónimo
2009-11-17 04:47:53
Colonizados de todos los países Ibéricos os uní contra los colonizadores y Estado castellanos. Afortunadamente el PP no pinta nada en Catalunya, ni lo pintará nunca. Para vivir entre talibanes vete a Galicia, que allí estarás en tu propia salsa pepera, majete. VISCA CATALUNYA. VIVA GALIZA. CACIQUES FÓRA.

Dice ser GZ
2009-11-14 05:42:31
A China comparada con España é un país de liberdade. Os nosos irmáns da fala en Macau teñen o galego orixinal o nativo da Galiza sen criolización con outro idioma. A China promove a unión de todos os pobos Lusófonos: http://www.youtube.com/watch?v=yN4MeSiil3s A GALIZA ten moitas xanelas abertas no mundo para si. A Galiza non está só no mundo. A España é que teima en nos illar e fechar as nosas xanelas de Cultura , comercio e liberdade...: http://www.youtube.com/watch?v=uZVGThkTW7U Un rancho folclórico de irmáns da fala de Chineses de Macau nunha representación en Shanghai divulgando a nosa civilización Celta Castrexa: http://www.youtube.com/watch?v=F-F8C4bGgi4 Isto é a nosa cultura de orixe Celta Castrexa no mundo, neste caso na India. En varios Estados da India fálase o galego orixinal da Galiza, aquel que se comezou a desenvolver case a 2000 anos Antes de Cristo en toda a GALIZA e todo PORTUGAL a través da cultura Celta Castrexa e se consolidou tras a romanización facendo nacer oficialmente o idioma GALEGO. Vexa en galego lexítimo sen influencia castelá o rancho folclórico com acento da India do Estado de Goa chamado as MIÑOTAS goesas: http://www.youtube.com/watch?v=RPX5tRSsV6s O bo exemplo que a China dá a España con o respecto pola nosa civilización Celta Castrexa . A Rexión Autónoma de Macau na China non está colonizada linguísticamente. Os nosos irmáns da fala de Macau teñen o galego-portugués de orixe celta castrexa como idioma oficial da Rexión. Ouza galego orixinal con acento da China: http://www.youtube.com/watch?v=4_tRE6ZGhvs A Indonesia pide para entrar na LUSOFONIA. España non deixa entrar a Galiza para nos illar dos nosos irmáns da fala: http://tv1.rtp.pt/noticias/?article=188058&headline=20&visual=9

Dice ser Anónimo
2009-08-03 15:57:49
F e j o o CUMPLE!!!!!!!!!!!!!!

Dice ser Castro
2009-07-21 05:29:51
Galicia necesita es recuperar la lengua que nació aquí " O GALEGO-PORTUGUÊS" . Sin la recuperación de la lengua no tenemos futuro como verdaderos gallegos.

Dice ser Alberto
2009-07-06 00:56:35
Na Península Ibérica existen as colonias máis antigas no mundo. Unha delas é o noso país a Galiza. O réxime colonial é parasito e tenta eliminar a nosa identidade como pobo. O idioma galego é atacado porque é un dos elementos principais da nosa identidade de Galegos. Pola GALIZA LIBRE e INDEPENDENTE. Fóra cos colonizadores casteláns!

Dice ser Simon
2009-07-06 00:55:58
De feito dentro da opreson colonial só resta á Galiza loitar por todos os medios pola independencia só así conquistaremos a nosa dignidade como pobo. Estes españolistas son incapaces de comprender que se está o século XXI. Hoxe os réximes coloniais non son aceptábeis e van contra o dereito internacional conforme está consagrado na Carta das Nacións Unidas.

Dice ser Gabriel
2009-07-06 00:55:17
Os galegos non recoñecen dereitos aos españois na Galiza moi menos un colombiano inmigrante. O que ten este colombiano a ver coa Galiza? Se os españois xa incomodan aínda temos de nos preocupar con colombianos a inxeriren nos asuntos do noso país? O desrespeito pola Galiza non ten límites. Estes Nazis nin consciencia teñen das súas actitudes!

Dice ser Jos (BRASIL)
2009-07-06 00:54:23
Muito bem Ruy a Galiza tem de ter polícia e forças armadas próprias. Agora chamar autonomia ao estatuto da Galiza e quem manda é a polícia de Madrid, as forças armadas de Madrid e os políticos de Madrid fazem de sargentos os políticos da Galiza. Isto nem é autonomia nem nada é uma burla, uma falácia miserável.

Dice ser Ruy
2009-07-06 00:53:40
Mentres o réxime colonial non acabar na Galiza estaremos sempre suxeitos á ingerência e ao desrespeito no noso país, por parte dos colonos españolistas cavardemente protexidos polo poder militar e policial de Madrid.

Dice ser Ramon
2009-07-06 00:52:31
Vivimos nun réxime colonial en que todo vale para impor o castelán. A liña editorial deste xornal dixital promove todas as técnicas de convencimento unhas veces usa nais outras inmigrantes. Todo para xustificar a colonización da Galiza polos casteláns. Señor inmigrante porque vén para a Galiza se non respecta o GALEGO? Se quere vivir como castelán vaia para Castela. Non queira é ser recibido e impor a colonización dos galegos. Basta xa son moitos séculos de desrespeito e colonización coa tentativa de destrución da nosa identidade. Na GALIZA en GALEGO!

Dice ser Pedro
2009-07-06 00:51:25
Españolismo e Nazismo son a mesma cousa para calquera galego. Ambos queren impor a súa "superioridade" racial e lingüística. Vexa este vídeo e conclúa quen son os extremistas radicais. Media ducia de provocadores españois na Coruña vindos de Madrid protexidos pola policía colonial "nacional" insultando galegos e até portugueses (dicindo que galego e portugués a mesma merd.. é) perante a multitude de galegos pacíficos só con simples carteis: http://gzvideos.info/en-galicia-en-castellano-accom-ridiculista-na-corunha/

Dice ser Victor___ TERRORISMO DIABLICO de ESTADO en ESPAA
2009-07-06 00:49:42
O racismo lingüístico practicado polo Estado español é unha triste realidade na Galiza. Ser galego na Galiza é crime! A policía protexe os de etnia castelá contra os nativos da Galiza. O propio nome do noso país é oficialmente escrito en castelán (galícia) en vez de en galego GALIZA. Os galegos son un pobo ocupado e colonizado sen ter o dereito de vivir na súa cultura galega. Os galegos son rotulados de radicais e extremistas, mais hai extremismo maior do que colonizar unha nación? Eliminar a súa lingua e cultura? Organizar manifestacións provocadoras con persoas vindas de Fóra? Traer policía de Fóra para agredir os da terra? E aínda os informativos das Televisións controlados polo ocupante a presentar as vítimas galegas como radicais provocadores e os provocadores como persoas de ben? Isto é colonialismo diabólico nunca visto no mundo.

Dice ser Xoan
2009-07-06 00:45:55
Nós os galegos non precisamos de falar castelán. Temos un idioma nativo que é falado por máis de 250 millóns de persoas en todo o mundo. É oficial nas principais organizacións internacionais, algunhas onde o castelán non é. Podemos falar internacionalmente na nosa lingua materna. O problema é que a Galiza contra a súa vontade foi ocupada por Castela e esa situación se vén mantendo hai séculos. A colonización da Galiza é unha realidade en plena Europa e o século XXI. Situación insustentável. Durante séculos o noso idioma foi prohibido, quen falaba galego foi prendido e os funcionarios públicos galegos foron trocados polos casteláns. O idioma galego chegou enfermo aos nosos días e o Estado español ten tirado aproveitamento diso para o crioulizar. Así o galego oficial é crioulo porque é escribir sons portugueses con normas ortográficas castelás. Todo isto co fin de nos illar no mundo dos nosos 250 millóns de irmáns da fala. Isto é a nosa cultura de orixe Celta Castrexa no mundo, neste caso na India. En varios Estados da India fálase o galego orixinal da Galiza, aquel que se comezou a desenvolver case a 2000 anos Antes de Cristo en toda a GALIZA e todo PORTUGAL a través da cultura Celta Castrexa e se consolidou tras a romanización facendo nacer oficialmente o idioma GALEGO. Vexa en galego lexítimo sen influencia castelá o rancho folclórico com acento da India do Estado de Goa chamado as MIÑOTAS goesas: http://www.youtube.com/watch?v=RPX5tRSsV6s O bo exemplo que a China dá a España con o respecto pola nosa civilización Celta Castrexa . A Rexión Autónoma de Macau na China non está colonizada linguísticamente. Os nosos irmáns da fala de Macau teñen o galego-portugués de orixe celta castrexa como idioma oficial da Rexión. Ouza galego orixinal con acento da China: http://www.youtube.com/watch?v=4_tRE6ZGhvs A GALIZA ten moitas xanelas abertas no mundo para si. A Galiza non está só no mundo. A España é que teima en nos illar e fechar as nosas xanelas de Cultura , comercio e liberdade...: http://www.youtube.com/watch?v=uZVGThkTW7U

Dice ser Alfredo
2009-07-06 00:41:27
Os colonizadores españolistas são os NAZIS da Actualidade: http://www.youtube.com/watch?v=_0SYAGvQlXA&NR=1

Dice ser Castelao SI era galleguista
2009-06-29 19:07:32
Ja, ja, ja Feijoo sabe tanto de galleguismo como yo del cultivo de kiwis o de la cría del avestruz. Este personaje es un manipulador patético que avegüenza a los gallegos.

 
 
 

Economía

Javier Fernández

Javier Fernández

Periodista
Hagan sus apuestas. ¿Cuánto tardaremos en quebrar definitivamente las cuentas públicas? ¿Dos, tres, cuatro, cinco  [...]

Política

Enrique Arias Vega

Enrique Arias Vega

Periodista y economista
 En Berlín aún quedan ancianos -pocos, por fortuna- que un 13 de agosto de 1961 vieron desde la parte oriental de la ciudad  [...]

Política

Julia Navarro

Julia Navarro

Periodista y escritora
Es curiosa la casi indiferencia que ha producido el anuncio de ETA de que va a entregar las armas



La Voz Libre on Facebook